Mamma-til-gutt:) Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Jeg er ny her på forumet, så vet ikke om jeg poster under rett kategori, men prøver meg. Jeg er ute etter deres erfaringer ved dåp/navnefest. Selv skal vi ha navnefest, men det jeg lurer på kan både de som har dåp og navnefest svare på. Hvem ber dere? Dere som skal ha to måltider, altså middag/lunsj eller lignende etter kirka/annen seremoni, ber dere alle som skal komme på middag/lunsj også, eller er det noen dere kun ber inn til kaffe, hvem isåfall? (de som kun skal ha en fest for barnet uten seremoni eller noe, hvordan gjør dere det med hvem som er bydd inn til middag/lunsj og hvem skal på kaffe?) Vi skal ha middag/lunsj først, og lurer da på å ha de nærmeste der, men litt vanskelig å sette skille, så er ute etter synspunkt og erfaringer fra dere, Har dere pyntet bordene til festen? Hva har dere pyntet med? Ønsker tips til pynt jeg enten kan lage/sette sammen selv, eller noe som er billig, eventuelt kjøpe noe og lage litt. Hva med blomster/buskevekster, noen som har pyntet med det? Ønsker innspill her også Andre gode ideer å komme med, som kan gjøre dagen spesiell?
noegodtivente Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Hei Jeg skal døpebarnet mitt i kirken. innviterer da Nærmeste familie til middag og dessert etterpå. Foreldrene våre, søsken m/fam, besteforeldrene våre, og noen onkler og tanter. blir ca. 30 gjester. Hadde egentlig tenkt at det var de som også skulle komme til kaffe også, og ingen flere. Men skal barnevelsignet barnet mitt på Frelsesarmeen kl 17.00 samme dag så da innviterer vi nærmeste vennekrets og kjendte fra barnevelsignelsen på Frelsesarmeen til kaffe etter på. Når det gjelder pynt blir det vel noen rødvins stetteglass med farget sand i bunn, vann og en blomst som flyter oppi. Glassene tar jeg i tre forskjellige høyder slik at det blir en liten samling med glass på hvert bord. strør så litt farget sand rundt glassene også. Da blir det små klynger med dekorasjon bortover bordene. Viss du skjønte noe av det?
Mamma-til-gutt:) Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 Blir nok noe av det samme vi gjør med gjestene våre også, og inviterer litt venner og andre nære bekjente til kaffe. ikke så lett dette. Det med rødvinsglass og sand med blomst i vann var ikke dumt nei. Takk for inspirasjon:)
mumbo Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Det er ikke noe fasitsvar på hvem man skal be, for noen familier er store og noen familier er små. Mange har det hjemme hos seg selv, andre leier lokale. Det er ikke forventet at man må leie lokale, og da begrenser det seg jo selv hvor mange som kan bli bedt. Er familien liten så blir det plass til alle, hvis ikke så må man velge de man er nærmest til. Og det har ingen lov til å bli fornærmet over, alle forstår at stua har begrenset størrelse. Vi hadde navnefest på lørdag, og vi valgte ut i prioritert rekkefølge de vi følte oss nærmest til, de vi har mest med å gjøre og de som bor i nærheten. Det var noen vi på forhånd regnet med at ikke ville ha mulighet, så vi ba så mange at det ville blitt aldeles proppfullt hvis samtlige skulle kommet, og satset på at passe mange dukket opp. Men vi ba seff ikke flere enn at det ville latt seg gjøre å ha dem, selv om det ville blitt trangt.
nette06 Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Hei;) Vi haddde navnefest i går for snuppa vår i går. Hadde sermoni i Oslo rådhus og selskap etterpå. Vi inviterte alle i rådhuset og ca 30 voksne og 10 barn i selskapet. Det var da nærmeste familie og vitner/faddere. Men pga infulensa ble det frafall på 10:( Vi hadde hjemmelaget koltbord som var kjempe suksess og kaker. Når det gjelder pynting så hadde vi hvite papirduker og rosa servietter med babysokke-motiv(nille 15,-), kjøpte noen helt enkle telysholdere med rosa telys til og skåler som jeg fylte med vann og en stor rosa blomst som fløyt.. veldig dekorativt og billig. På matbordet og gavebordet hadde vi to små vaser med tre rosa blomster i (sånne Germin..ettellerannet) og rosa stener i bunnen av vasene+glasslysestaker i glass med rosa lys. Fikk masse skryt for alt og syntes selv det ble en minnerik og fin dag for oss alle:) Lykke til!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Me inviterte t smørbrø å kager itte kjerkå. Inviterte bare nærmaste familien pluss fadrane.. Så me va sirka 20 stk;) Hadde smørbrø ein liden time itte kjerkå va farige å kagene tog me då maden hadde sege litt;p Hadde bare blå kubbelys rett på bore, me blå sand rondt. Åsså hadde eg enkle blomster på bore, kun ein blomst me strå rondt å ein blå sommarfoggel på Hadde borkort me bilde av sjønnasen, bestillt på eurofoto.no, å serviettar me navn å dato;) På salongborå hadde eg bare ein høge vase me ein enkel blomst neri;) Å blå stearinlys, alle skrøyda;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå