Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har sosial angst i den form at jeg sliter i forhold til jobb med å snakke i forsamling, holde presentasjoner osv.. Jeg syns det har blitt verre etter at jeg har vært hjemme i permisjon.. Jeg skal til legen nå og ønsker å prøve medisiner for dette. Er det noen som har erfaringer? Og som kan anbefale noe som hjelper deg?
FuriLaks Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Hei du! Jeg har hatt mye sosial angst de siste årene, nå er jeg uten medisiner og har det egentlig ganske så bra! Sluttet med medisinene midt i svangerskapet og klarer meg overraskende bra uten nå, så jeg håper det holder seg sånn i fremtiden! Jeg har prøvd å være i en angst gruppe, og hadde også litt terapi alene, angstgruppa ble helt feil, de andre var mye eldre og veldig mye sykere enn meg. Det som jeg mener hjalp meg, var ikke den terapien, men riktige medisiner.... Gjorde virkelig forskjell! Send meg gjerne en privat melding, så kan vi snakke mer!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Hei. Jeg har alltid vært en stille, beskjeden person og sliter med det samme som du nevner. Har likevel aldri tenkt på at jeg kan få noen medisiner for dette, jeg har jo alltid vært sånn. Så nå ble jeg veldig nysgjerrig på å høre andres erfaringer. Hvis det faktisk er så enkelt som å ta noen medisiner for å få slutt på dette, så vil jeg gjerne vite....
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Legg merke til at det er stor forskjell på og være sjenert og grue seg for noe,i forhold til det og ha angst.Dette høres ikke ut som angst.Men det høres mer ut som at du er sjenert og ikke helt trygg på deg selv. Man føler seg som regel utilpass og ekstremt nervøs om man ikke er helt trygg på seg selv. Men angst er noe helt annet vil jeg si. Du blir fysisk dårlig,ikke bare nervøs. Ei som er sjenert men som også har angst
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Det er forskjell på å være sjenert å ha angst ja. Jeg som er hi og jeg får en totalt lammende reaksjon, får ikke puste, klarer ikke snakke og er et ganske tragisk tilfelle. Dette er utrolig frustrerende fordi jeg elsker jobben og kan faget mitt utrolig godt.Det er også andre situasjoner som feks å presentere seg selv i et møte eller spise sammen med andre i kantina eller småprate. Så hadde jeg ikke vært desperat etter hjelp så hadde jeg ikke forsøkt piller..Men føler at jobben og min livskvalitet står på spill kan man si..uff
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har sosial angst og har nok hatt det veldig lenge, men skjønte ikke at det kunne være det før for noen år siden. Har gått til psykolog nå i 2 år og fått god terapi og drevet med eksponering. Det har hjulpet meg godt, men har fortsatt et stykke å gå. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med legen og få henvisning til psykolog, de vet hva det dreier seg om og du kan få den hjelpen du trenger. Vet det finnes medisiner også som skal være ganske effektive Lykke til! Sosial angst er noe ordentlig herk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå