Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Min datter på 10 mnd reiser seg bare opp i senga. Hun har på seg pose, men har ikke bundet henne enda. Hva hadde dere jort?
moo Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Jeg må bare svare. Personlig er jeg helt imot en slik praksis.
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Er det egentlig et problem at hun gjør det? Er det fordi hun ikke vil sove hun reiser seg? Isåfall ville jeg nok festet posen. Bindefast høres litt "hardt" ut;) Hehe...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 hva som er problemet med at hun reiser seg opp? datteren min reiser seg opp også..men det er bare når hun ikke er så trøtt...så da står hun..jeg går ned etter enstund og legger henne ned og da sovner hun...
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 babyen er jo ikke mindre fast i vogna under dyna ellerm i poser og evt. i seler. min erfaring er at det gir trygghet når det vet hva som skal skje som når de legges i senga og vet at nå skal de sove. ingen skade av å ikke kunne reise seg. de kan jo ligge på sidene og sitte. det bare høres så fælt ut..å binde de til senga. det som ikke gir trygghet og ro er at de forbinner senga med uro og mamma som hele tiden kommer inn og skal tvinge babyen ned igjen.
katty Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Hei. Jeg tror at det lureste er å vende babyen til å ligge ned når de skal sove, ikke tvinge de til å ligge ned. Man skyver bare problemet forran seg ved å feste de. Det blir en periode du må legge babyen ned, gå ut av rommet for så å gå inn for å legge h*n ned igjen, men så vil h*n lære seg det. Jeg prater utifra erfaring. Jeg hadde babysafe på min eldste når han var baby, og jeg anbefaller deg det IKKE.
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 "Bundet" høres ut som at ungen er bundet på hender og føtter. Jeg går ut ifra at det IKKE er det du mener. Jeg forstår ikke hvordan noen kan være imot det å feste babyen i senga eller i vogna. Hvis en skal bruke vogn lengre enn til de begynner å sette seg opp selv, er man nødt til å bruke seler, ellers faller de før eller siden ut av vogna. Vi brukte seler i vogna på eldsta, men ikke i senga, så vidt jeg kan huske. Men har man et problem med at ungen reiser seg når h*n skal sove, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan feste ungen i senga - såfremt man er sikker på at ungen skal sove, og ikke er våken i lang tid.
moo Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Jeg er ikke imot bruk av sele i vogna. Fordi det har med sikkerheten til barnet å gjøre - å hinde fall. Fastbinding av nattposen derimot er ikke noe som gjøres for å sikre babyen mot ulykker. (Heller tvert imot, påstås det vel?) Det har med bekvemmelighet for foreldrene å gjøre - så slipper de å gå inn til babyen så mange ganger.
Rut Bram Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 Enig med moo - lær heller barnet å legge seg ned selv først som sist
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Vi fester selene til posen, det er fordi hun reiste seg opp hele tiden å sovnet ikke før langt på natt.. etter å ha holdt på med dette en god stund begynte vi å feste selene.. Nå sover hun mye bedre og de siste dagene har hun sovet fra kl 19 - 08... alle sover mye bedre.. så svaret mitt er ja hvis ingenting annet funker
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 JO det gir trygghet når man fester posen. jeg legger henne av og til uten å feste posen og det går også fint. hun reiser seg ikke lenger for hun vet at senga betyr soving og hun blir ofte kjempeglad når jeg legger henne for hun er ofte trøtt om kveldene er er glad for endelig å bli lagt. dette kan jeg fint kutte ut om en stund. slutt å skriv så mye tull om dette. det funker som GULL! og det gir barnet trygghet og rutine fordi de kan forutsi hva som skjer.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 moo- hvordan tror du barna føler at noen kommer inn i soverrommet hundre ganger når de er trøtt og skal sove? Gir det forutsigbarhet og trygghet. Kan tenke deg selv at du ligger å prøver å få sove men du vet aldri når noen kan komme styrtene inn i rommet.....da hadde du bare ligget der å ventet......
moo Skrevet 5. mars 2007 #14 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har aldri sagt noe om at jeg går inn og ut av soverommet, jeg? Og for et nedlatende svar! Alle barna mine har forresten hatt veldig forutsigbare og trygge leggerutiner - uten å bli "bundet fast". Jeg har noen års erfaring ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå