Nuss Nuss Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 I går fikk sønnen min et hysterisk anfall hvor han hylte og skrek til han kastet opp! Han ville gjerne ha pappas hammer men pappa skulle bruke den så han fikk den ikke. Han satte i å hyle og ble helt ifra seg av raseri. Sånn holdt han på i 10-15 min. Så kastet han opp, fortsatte å hyle i noen min til før han endelig roet seg ned! Vi prøvde selvfølgelig å roe han ned og trøste han underveis men ingenting fungerte. Har deres barn gjordt det samme? Og hva gjorde dere? Vil jo ikke gi han hammeren for da kommer han bare til å bruke samme metode for å få viljen sin en annen gang. Følte meg bare så hjelpesløs mens det hele sto på!
Northernlights Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Hvor gammel er han.da? Nei, har ikke opplevd det selv, men kjenner noen som hadde ei datter som gjorde det der. Men hun stakk fingeren i halsen for aa kaste opp...da hun var under 3 aar! Fant ut hun fikk masse oppmerksomhet saann..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Ja, datteren min får noen helt ekstreme utbrudd når hun ikke får viljen sin. Det gjør meg veldig bekymret når det står på... Hun slår hodet sitt ned i gulvet og hyler i 10-20min,jeg lar henne ikke få viljen sin men prøver og avlede. Noen ganger roer hun seg fort og andre ganger er hun rabiat i lang tid, jeg prøver og takle det så godt jeg kan. Og avlede slik at anfallet forkortes er nok lurt,jeg vet hvor ille dette er. Min er 13 mnd...
Stor_smil Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har ikke opplevd slike raserianfall hos min gutt, som er ett og ett halvt, men han blir skikkelig sinna innimellom og kan dunke hodet i ting eller slenge seg bakover. det går som regel fort over. Det jeg gjør, er å enten avlede eller overse. Dersom han f.eks vil ha husnøklene når jeg skal bruke dem, så spør jeg først om jeg kan få dem, dersom han ikke vil gi dem, så sier jeg at mamma skal bruke dem og prøver å gjøre han interessert i noe annet. Dersom han er fast bestemt på å ha nøklene tar jeg de fra han, og dersom han da blir sinna og skriker lar jeg han bare reagere slik, uten å gi han for mye oppmerksomhet. Etter en liten stund setter jeg meg ned til han og forklarer at han ikke må bli så sint, og at mamma trengte nøklene. Jeg gir de ikke tilbake fordi om han protesterer. Dersom han begynner å skade seg selv i form av hodedunking og gå i vegger og slikt, så prøver jeg å skåne han i fra å få vondt. Jeg vet ikke hvor mye han forstår, men jeg har tro på at å være bestemt og ikke gi for mye oppmerksomhet når raserianfallet står på som verst er den beste løsningen. Når barna er store nok er det også viktig å fortelle hvorfor du gjør som du gjør, og prøve å få barna til å forstå situasjonen. Men ikke lett nei... hehe, de er noen skikkelig hissigpropper innimellom
Confucious Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Har opplevd liknende episoder med sønnen min i det siste, han er ett år og åtte måneder. Dette har blant annet skjedd ved legging og levering i barnehagen. Han har generelt blitt veldig sta og trassig i det siste. Jeg prøver å avlede han, men hvis han da blir ennå sintere lar jeg ham være en liten stund og prøver igjen, da pleier det å gå over. Forsøker å la ham få bestemme litt slik at han ikke føler at vi styrer alt, men på viktige ting må han akseptere at mamma og pappa bestemmer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå