Madde 81-fikk jente 16.jan :) Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Jenta mi på 7 uker er så utrolig tett i nesen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Merker at hun synes det er ekkelt, og vrir seg mye og puster veldig med nesen. Har prøvd sånn nesesuger, men jeg får ikke ut noe. Det er liksom lenger bak. Kan jeg bruke nesespray til henne? Eller bør jeg prøve noe annet?
Sentralstøvsugeren Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 HAr du forsøkt morsmelk? Jeg fikk heller ikke til nesesugeren før noen tipset meg om at en må holde for det andre neseboret. Da fungerte den helt supert! Det finnes iallefall nesedråper på apoteket for så små... God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Ved nesespray må man jo innhalere noe veldig. Helt umulig for en baby. Du kan prøve noen dråper morsmelk - det løser som regel opp tett nese.
noegodtivente Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Morsmelk funker fint. Jeg har håndmelket litt ned i en liten sprøyte og sprutet forsiktig noen dråper inn i nesen. Hva er denne nesesugeren? Noe man kjøper på apoteket? Jeg får nemmlig løst opp tett nese med morsmelk, men jenta mi snørrer slik. Drar snørra inn og ut i nesa når ho puster, kan en slik nesesuger løse det problemet?
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Det finnes saltvann på apoteket for små barn. Jeg bruker den, da løses snørr, nesesuger etter på og Rhinox ( som fås på apoteket, merkett med til barn fra 4 uker). Du kan prøve morsmelk hvis du ammer. God bedring!
Sentralstøvsugeren Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Javisst! Detn er kjempe flott til det:) Fåes på apoteket.
Madde 81-fikk jente 16.jan :) Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2007 Jeg kjøpte på apoteket. Tror nok du kan prøve det hvis hun er veldig snørrete ja
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Vi bruker saltvannsspray og nesesuger vi. Funker helt fint det. Nesesugeren må et stykke oppi og trenger gjerne flere runder på deg store busene. (til deg som ikek fikk ut noe) Men det kan jo hende det sitter helt oppe i bihulene da?!
Catania Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Hei, Har hatt samme problemet i mange uker (babyen er nå 7 uker) og bruker Nazamer saltvannsspray som fungerer veldig bra. Dette er en type som man kan holde oppned og gir fin sprut inn i neseborene. I tillegg sprøyter jeg morsmelk og bruker nesesuger innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå