♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Hei, vi styrer litt med grøt, og lillegutt har smakt på risgrøt og maisgrøt, Nå har vi også prøvd havregrøten. Og en ting som plutselig slo meg er....er det gluten i havregrøten? Siden den skal blandes med vann, og de andre to med melk, så tolket jeg det som at det da finnes melkepulver i havregrøten allerede.... Og har sett i butikken at de 6-mnd grøtene skal alle blandes med vann, er det gluten i de og da? Det er kanskje lurt å begynne litt med gluten nå eller? Sikkert dumt spm det her...men men....kan jo ikke vite alt heller her i verden....
propp Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Det er ikke gluten i melk, det er et kornprotein som finnes i hvetemel. Dersom man skal spise glutenfritt, bør man altså unngå hvetemel. Hvetemel finnes det i havregrøten fra nestle, men ikke i risgrøten (ihverfall ikke den du selv tilsetter melk i) den inneholder nesten bare rismel og vitaminer i Eller er det laktose du tenker på? det er det man finner i melken. DEt som de ulike grøtene inneholder er melkepulver, men tror det er det samme som i morsmelkserstatning. Jeg har prøvd begge deler til min fem mnd gamle datter og det går helt fint:)
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 Åja, jeg som har misforstått da...tenkt litt feil. Da skjønner jeg. Han har fått havregrøten 5 ganger siden lørdag morgen, morgen og kveld, men ikke full porsjon. Hvor lang tid vil det normalt ta hvis han kommer til å reagere på gluten? Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå