Gå til innhold

Rebekka er innlagt paa St.Olavs hospital...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naa er lilletulla altsaa innlagt paa St.Olavs hospital. Hun begynte aa hoste paa fredag, og ble snoerrete. Formen virket ellers helt fin, men hosten ble litt vaerre utover loerdagen, saa jeg tok en tlf til legevakta. De gjorde som alltid de. Tenkte "enda en hysterisk foerstegangsmamma" og ville ikke engang ha henne inn til kontroll siden hun virket i fin form og ikke hadde feber.

Utover soendagen ble hun ikke vaerre, men ikke bedre heller. Jeg la merke til at hun ble fortere ferdig med maaltidene enn vanlig, saa selv om hun virket mett og fornoeyd saa misstenkte vi at hun spiste mindre enn vanlig. Vi ba rett og slett bang i telefondamen paa legevakta, og dro ned alikavell. Jeg ville ha tryggheten med at hun var undersoekt i hvertfall.

Paa legekontoret fant de egentlig ikke noe galt. Litt hoste og snoerr, men ingen feber, bilyd i lungene eller utslag paa blodproever av noe slag. Siden vi var litt bekymret for at hun hostet og muligens spiste mindre, saa gikk legen heldigvis med paa aa sende oss over paa kvinne-barn senteret for veiing og videre kontroll.

Etter veiing viste det seg at hun ikke hadde lagt paa seg i det hele tatt siden 6ukers fem dager tidligere. hun hadde derimot gaatt ned 110 g.

Mange timer og proever senere ble vi innlagt paa St.Olavs, og hun blir matet med sonde hver tredje time. Jeg ammer foerst, og saa ser vi hvor mye hun har spist ved aa veie henne foer og etter maaltidet. Hunsier seg mett etter 20-45 ml, og da er det ikke mulig aa faa i henne mer. Dermed etterfyller de utpumpet melk i sonden til det blir 85 ml totalt.

Ved foedselen veide hun 3490, for seks dager siden 4490, og naa er hun 4300.

Vi haaper paa kjapp bedring, men det virker ikke som om vi skal hjem paa ett par dager enda.

Foelg godt med ungene deres i denne syksomsperioden damer. Husk at Rebekka bare hostet litt selv om hun tydeligvis er mer enn bare litt forkjoelet. Det vare flaks og tilfeldigheter at jeg merket at hun spiste litt mindre. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender mange lykketanker til dere, viser hvor viktig det er å stå på mot arrogant helsepersonell som ikke vil sjekke!

Skrevet

God bedring til jenta di da. Så skummelt! Småen her i huset småhoster litt han også og har spist litt mindre enn til vanlig...jeg skal i hvertfall følge nøye med ja, kanskje ta en tur til hs og veie....

Skrevet

Så bra at du følger hjertet ditt!

Krysser fingrer for at hun blir mye bedre snart! Vet at sonde, veiing og alt det som følger kan være slitsomt, men det er så mye bedre enn alternativet da:)

Klem Fra oss!

Skrevet

Ja foelg godt med damer. Rebekka virket jo saa frisk og fin bortsett fra hosten. Jeg har blitt litt skremt over at det kunne vaere saapass ille uten mere symptomer. Det vistes jo ikke paa proevene eller noen ting.

Skrevet

Godt at du fulgte magefølelsen :) Var spent på hvordan det hadde gått med dere i helga. Selv om det er ekkelt at hun ble innlagt, så er det likevel godt å vite at dere nå får full oppfølging og at bekka snart er bra igjen!

Sender masse klemmer til dere alle tre :)

Skrevet

Takk takk alle sammen. Hvordan gikk det foresten med tulla di Ka-Ping? Ble det noe bedring paa raseriutbruddene?

Skrevet

Ja det ble faktisk litt bedre. Har kommet til den konklusjonen at hun var fullstendig overstimulert (storesøstra var hjemme fra barnehagen fre+lør), og i tillegg holdt det på å bryte ut forkjølelse - den kom igår. Og med din historie i bakhodet skal jeg nok passe ekstra godt på! Tenkte å ta en tur til helsestasjonen onsdag eller torsdag bare for å sjekke om hun har gått opp.

Skrevet

Hei!

Kan jeg spørre hvilke avdeling dere er innlagt på? Jobber på Kvinne-barn-senteret, spent på om dere er på min avdeling ;)

Skrevet

Hei.. Har hun RS eller? Jeg har en liten tulle her hjemme.. Hun har hostet siden fredag og er egentlig i fin form ellers.. Litt slappere enn vanlig er vi nok, og tissebleiene er blitt mindre tunge.. Spiser nok mindre enn vanlig hun her også ja.. Var hos legevakt i går som sendte oss til sykehuset.. Der fikk vi påvist RS men hun var ikke så besværet i pusten.. Hørte mye slim over lungene men ellers fint.. Blprøvene var fine så vi kunne få reise hjem.. Skulle komme tilbake dersom hun ikke lå like lenge til puppen som hun lå da vi var der inne.. Så usikker på om jeg skal reise inn igjen jeg.. Hvordan merket du at hun din spiste dårlig? Merket du noe på bleiene? Jeg vil ikke være hysterisk heller..

Skrevet

Anonym som jobber her: Vi ligger paa Barn 1. Er det daer du er?

Anonym med syk baby: Jeg merket at hun spiste mindre mest paa bleiene. Hun hadde vaate bleier, men det var mindre i dem enn vanlig. Da begyndte jeg aa foelge bedre med, og jeg syntes hun gjorde seg fortere ferdig ved brystet enn vanlig. Vi har ikke helt funnet ut hva det er som feiler henne enda, men det spekuleres i RS. LilleBekka har samme symptomer som jenta di bortsett fra at de ikke hoerer slim. Blodproevene var helt fine, og hun har ikke pustebesvaer.

Skrevet

Oi. Markus hoster og spiser darlig. Jeg ringer legevakta...

Skrevet

Sender trøste klem fra Mario,.Bra du fulgte nøye me på spisinga.

Dere får ha god bedring da!

Skrevet

Takk takk. Vi suger til oss lykkeønskningene (takk alle sammen,det gjør godt) og satser på at hun blir fort bedre. Sist måltid nå spiste hun 30 ml på egenhond, stolt nå jeg ja...

Skrevet

Det er visst mange småbarn som sliter med hoste for tiden.. min lille skjønnas og jeg var og nettopp en dag på sykehuset pga hosten.. Alle blodprøver var fine ikke pustebesvær eller rs virus, men dock et virus! vi ble sendt hjem pga. alt så bra ut.. Men nå skal jeg jammen meg følge godt med på vekta for synes hun har gulpet mye mer enn vanlig. Skal løpe rett til helsestajonen i morgen å veie..

huff å huff at en forskjølelse kan bli så skummel..

Skrevet

Hjelpe meg - ikke rart det er altfor mye å gjøre både på legevakt og sykehus når man skal legge inn barn som spiser litt lite? Alle barn som er litt syke spiser da lite? Så lenge man ikke er dehydrerte er det da helt normalt vel???

Slik dere henger ut leger og annet helsepersonell er det rart norske barn ikke dør som fluer!!!!

Ta dere sammen!!

Skrevet

Ynskyld meg fru frøken. Det med babyer som spiser dårlig er noe man skal ta på alvår. Rebekka gikk ned 110 gram på 6 dager, mot at hun egentlig burde gått opp ca 150 gram. Det neste døgnet tapte hun seg 80 gram til (etter innleggelsen) og ble betydelig værre. Nå har hun heldigvis begyndt å bli sterkere igjenn, og er tilbake på den vekta hun hadde da vi ble innlagt Hadde ikke vi tatt dette på alvår og undersøkt henne mer nøye så hadde dette blitt betydelig værre. Nå er hun snart ni uker gammel, og veier 4380 gram. Hvor mye veide din baby da han\hun var like gammel? Helt ærlig så syns jeg mer synd på din unge som tydeligvis må bli alvårlig syk før det blir tatt seriøst Jeg ble kanskje litt hissig nå, men alvårlig talt altså. Helsepersonell legger ikke inn babyer dersom det ikke er nødvendig. Terskelen for innleggelse er faktisk høy. Det er tross alt best å oppdage ting i startfasen.

Skrevet

Ta deg i sammen du Anonym!

At vi mødre tar våre små barn på alvor enten det gjelder forkjølelse eller andre ting er viktig!?! Det er såpass alvorlig med en forkjølelse med små spedbarn at de kan få pustevansker bli dehydrerte og gå ned i vekt ( noe som jaffal jeg tar alvorlig) og har de en infeksjon i kroppen skal det behandles umiddelbart. Noen av barna kan tenkes har fått en tøff start på livet f.eks født prematurt og operert og mødrene har vært igjennom en masse traumatiske opplevelse i forbindelse med det. ( som jeg f.eks) så synes du er ganske ufølsom og kalle bekymrede mødre for hysteriske og sløsing av tid til helsepersonell. Jeg er sikker på at om det var ditt barn ville du gjort akkurat det samme. Slutt å døm andre.

Og til dere andre som bekymrer dere enten nødvendig eller "unødvendig" synes jeg at dere heller skal ta en ekstra tur til legevakten, sykehuset om det så er bare for å roet nervene..

Ble litt hissig jeg og nå visst ;)

Skrevet

Ting går bedre for dem nå, og de har fått en diagnose som tilsier at MAMMA HAR ALLTID RETT! Detaljer legger hun sikkert ut når hun er klar for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...