lille solstråle Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Tulla mi er snart 14 mnd og blir storesøster i april. Dillemmaet mitt er om vi skal begynne med juniorsenga hennes nå og la lillebror få sprinkelsenga eller om vi burde kjøpe en sprinkelseng til?! Hun kan ikke gå enda men det er like før. Hun sover nå hele natta, stort sett mellom 12-14 timer sammenhengende. Hva ville dere gjort? Juniorsenga hennes er beregnet fra 15 mnd alder men det kan jo kanskje bli litt slitsomt med tanke på at hun kommer til å klatre ut av den dersom hun våkner på natten?! Hvor lenge kan/bør man eventuellt bruke sprinkelseng? Hilsen forvirret høygravid
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Vi har litt større aldersforskjell mellom våre, men Storebror sov i sprinkelseng til han var 2,5 år
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Kan jo være trygt for henne å ha samme sengen når hun blir storesøster? Men om hun sover så godt, går det jo an å prøve? Hadde IKKE gått her i huset. Hehe
lille solstråle Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2007 He he, det høres litt deilig ut å la henne bruke sengen sin helt til hun eventuellt begynner å klatre i den - men er litt redd for at hun begynner å klatre i den like etter at vi har kjøpt en til. Vil jo i såfall være bortkastet penger mener jeg. Ikke for det man får jo solgt den men........ Har allerede kjøpt veldig lav prinsesseseng fra miniposh med madrass og alt.....Hmmm, ikke lett det her
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Jeg kommer til å ha 18mnd mellom mine. Har kjøpt vugge til minstemann som blir født i mai. Når han vokser ut av vugga, ca 5 mnd gammel, så får han sprinkelsenga til snuppa og snuppa får juniorseng. Da er hun jo snart 2 år, så jeg regner med det går bra.
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Jeg får 16 mnd mellom mine og jeg hadde også tenkt til og få tak i en vugge som babyen kan bruke til hun/han vokser ut av den..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 mine har begynt med stor seng 12 og 17 mnd gamle:) uten problemer på noen av de. sprinkelsenga til hun eldste gikk istykker og da gadd jeg ikke kjøpe ny. og hun minste fik ikke sove der. virka som hu trengte større plass rundt seg.
værærli.no Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Hvorfor ikke prøve først med reisesengen hvis dere har det? Jeg for min del som har en datter som er like gammel venter litt med annen seng som hun kan klatre over enda....litt betryggende for min del..
Gjest mphs Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Jeg ville kjøpt en billig seng til. Vi bruker sprinkelsengen og hun er nå ca. 1,5 år. Har til nå ikke vist noen tegn til å klatre over så om det går kommer den til å bli brukt til hun er ca. 3 år.
JonathanTheamamma Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Vi har også bestemt oss for å kjøpe en billig seng til ( blir 2,5 års mellomrom mellom våre). Synes det er greit å la han sove i sin seng siden han trives godt i den, regner med at han blir i sprinkelseng frem til han er ca 3 år. Men, skjønner den med at det er kjedelig å kjøpe en ny seng, dyrt med barneutstyr...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 Jeg ville kjøpt en brukt sprinkelseng hadde jeg vært der, altfor tidlig med juniorseng når man er 14 mnd og siden hun ikke har begynt å gå enda heller. Det er MYE lettere å legge de i sprinkelseng, ellers klatrer de ut hele tiden av juniorseng, det er min erfaring, og når du snart har en nyfødt i tillegg er det greit at de holder seg i sprinkelsenga og ikke sliter deg ut med en som løper ut av senga hele tiden ;-) Det er min mening, etter mine erfaringer.
Nr.2imai08 Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 Her venter vi ikke noen små, men er i samme dilemma. Vesla er 14 mnd og klatrer ut av sprinkelsenga, så nå lurer jeg på om vi bør bytte seng. syns det er tidlig men nå har hun fått dreisen på det og "står" opp selv både titt og ofte. Det har foreløpig gått uten at hun har slått seg men .....Vet ikke hva som er lurt jeg...Det er ikke ålreit og være bekymra for om hun faller og slår seg heller...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 Hadde fortsatt med sprinkelseng til henne. Garanter! Storesøster her i huset hadde sprinkelsengen til hun var rundt 3.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Vi la vår gutt i juniorseng da han var 18 mnd, det gikk veldig fint..men han begynte å gå da han var 11 mnd. Hadde ikke gjort det hvis han krabbet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå