Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mye kynnere hver dag, og legen mente jeg burde måle livmorhalsen ol. Ringte derfor gynekologen min, og hun sa jeg skulle vært der i uke 18. Måtte ha ny henvisning fra legen da. Og fikk time om 2 uker... Da er jeg i uke 22.. burde ikke noen sagt noe om dette på et tidligere tidspunkt.. Er det slik at alle måler dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar mål av livmorhalsen hver 4 uke.. det skjer på sykehuset hos en fødsels lege...

tror ikke alle blir fulgt opp på den måten, bare hvis det er grunner for det...

Skrevet

Bl du henvist av legen til det første gangen?

Skrevet

Livmorhalsen min blir målt ved gyn. på sykehuset. Det brukes innvendig UL da.

Skrevet

nei jeg skulle bare på den ordinære ultralyden i uke 18, og etter jeg hadde vært hos jordmor der så hadde vist sykehuset også satt opp time med en lege (aner ikke om det er vanlig,men...) som da skulle måle livmorhalsen min og sa at det måtte følges opp.... har gått med tvillinger i magen til uke 16, så de er redde jeg skal føde for tidlig...

så vil tro de bare måler livmoren hvis det er spesielle grunner for det, som med dine kynnere f.eks...

men fastlegen min har ikke noe med dette å gjøre....

får håpe noen andre har et bedre svar til deg ;o)

Skrevet

Jeg fikk målt min lmh i dag. Og det var utvendig UL. Den var 3,5cm. Jeg er tredjegangsfødende.

Skrevet

Hei! Jeg hadde også mye kynnere og ble henvist av legen min til gynekolog og var der i uke 12. Da var lmh 35 mm. Kynnerene fortsatte, og i uke 15 ble de veldig vonde og jeg måtte inn på sykehuset. Da var den bare 18/19 mm, og for kort til å sette på cerclage. De tror ikke den vil holde til uke 40, og jeg er inne på sykehuset til kontroll hver uke. Synes du burde fått en hastetime dersom kynnerene dine er veldig vonde. Den måles ved ultralyd, enten vaginalt eller utvendig.

Lykke til!

Skrevet

Hei Så gla'

Hørtes trasig ut med den korte livmorhalsen din. Også ettersom du er kommet så kort. Gjør de noe for å hjelpe deg før uke 24 eller? Du må ihvertfall være sykemeldt?!

Skrevet

Hvorfor måles livmorhalsen?

Og må alle måles?

Jeg var på ordinær ul igår. Jeg var da 17+1. Kanskje for tidlig for meg da? Eller er det bare ved spesielle tilfeller at denne blir målt?

Skrevet

Jeg er tvillinggravid og blir derfor målt regelmessig som alle flerbarnsgravide blir. Men da jeg gikk gravid med nummer en, ble jeg aldri målt, så trodde ikke dette var noe som ble gjort hvis det ikke var spesielle grunner for det. F.eks at du har født veldig for tidlig før, har premature rier eller at det ligger i familien. Jeg blir fulgt opp på sykehuset jeg skal føde på i hvert fall, da gjøres det av lege.

Skrevet

På sykehuset jeg hører til, måler de livmorhalsen bare vis innvendig ul, da de sier det blir de sikreste målene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...