Gå til innhold

Hjelp!! Ang soving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 2,5 mnd, og plutselig har vi begynt å slite sånn med soving. Tidliger glippet han med øynene når han ble trøtt, og jeg var flink å legge han ned med en gang han gjorde det så sovnet han av seg selv. Nå skjønner han visst ikke når han blir trøtt lenger, han blir bare sur og overtrøtt. Jeg har derfor prøvd å styre sovingen litt mer, vet sånn ca når han trenger å sove, og til å begynne med var det nok å legge han ned på soverommet (i stedet for i vogga på stua), men hele helgen har jeg vært nødt til å bysse han. Prøver å legge han ned gang på gang, men da skriker han bare. Blir litt slitsomt når han må bysses en halvtime for å få sove den halvtimes duppen han bruker på formiddagen. Med en gang han kommer i vogna sovner han UTEN at vi triller da, men kan vel ikke legge han ut hver gang han skal sove heller?! Samboern min er veldig flink med gutten, men han gir opp alt for fort når det gjelder sovingen. Etter 5 min kommer han opp igjen og sier: nei, han var visst ikke trøtt likevel. Jeg blir så usikker på om det er jeg som prøver å få gutten til å sove for ofte, eller om jeg ikke legger han ofte nok..!! Hvor mange timer er det vanlig at 2mnd gamle babyer er våken i strekk? Er det på tide med skrikekur?? Det har jeg nemmelig ikke lyst til!! Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, glem skrikekur du, altfor liten til det. Snuppa vår greide ikke å være våken mer enn 2 timer i strekk da hun var så liten som din. Men det er nok veldige variasjoner ute og går.

Snuppa mi vil i hvert fall helst sove/sovne oppi armene våre når hun er syk eller i dårlig form. Slitsomt, men går over. Du kan kanskje vente litt lenger før du prøver å legge ham ned, slik at han er inne i dypere søvn? 10 minutt tar det, har jeg hørt.

Han holder ikke på å få tenner da?

Klart du kan legge han i vogna hvis han sovner fint der! Kan den ikke stå inne da? Dette har vi gjort ofte, særlig nå som snuppa har vært forkjøla og tett i nesa, har hun sovet med litt hevet hode i vogna.

Disse mannfolka ;-), he he. Min er heller ikke så tålmodig...kjenner godt igjen det du skriver ja...;-)

Lykke til!

Skrevet

Dytter..! Er det noen som har et triks eller to??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...