Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Jeg og barnefaren har felles foreldreansvar, og det er jo sånn at da må man være enige om at barnet flyttes til utlandet. Noe han aldri i verden vil gå med på... Må jeg gå rettens vei først da? For å få hele foreldreansvaret? Jeg vil vel ikke få det av bare den grunnen, at jeg vil flytte fra Norge...? Noen som har erfaringer, jeg tørner her, klarer ikke å se løsninger osv...
Singelmamma og banden Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Det skal svært mye til for å få ansvaret alene når det først er delt. Da må han være uskikket. Det å flytte til utlandet kan du ikke uten hans tillatelse, og hvis du MÅ flytte risikerer du å flytte uten barnet.
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Ja, etter det eg også har skjønt kan man risikere å flytte uten barnet om man vil flytte til utlandet. Veit om nokon, kor mora flyttet frå Norge til Danmark, faren kontaktet advokat, og mora måtte flytte tilbake til Noreg ganske så kjapt. Du må evt. gå retten vei, men sjansen for at du må flytte uten barnet er til stede.
mamman&andrea Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Sannsynligvis må du isåfall flytte uten barnet. Synes det er veldig egoistisk ovenfor barnet, dersom du klarer å flytte til utlandet med barnet. Hvis det har en far som stiller opp, så bør ikke du spolere det. Det vil bare slå tilbake på deg senere. Jeg vil selv flytte til utlandet, men siden dattera mi har en kjempe bra pappa, så må jeg nok vente med det til hun enten vil bo hos pappa selv (altså sier dette selv når hun blir eldre) eller rett og slett vente til hun er 18 og flytter ut. Veldig synd, men sånn er det bare. Barnet er trossalt ikke bare ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå