Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Når våkner han/hun? Og sover han/hun på dagtid også? Min 2-åring våkner så tidlig - selv om vi kutter daguppen. Vi får jo alle for lite søvn. Noen råd for hvordan vi kan sove lenger? Her legges det kl.19 - men våkner kl.05. Etter 3 dager med så lite søvn blir det til en laaaaang dagdupp - som vi håper å kutte ut. Vil jo heller gjerne beholde nattesøvnen.
NessaS Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Han våkner mellom 6.30 og 8.30. Varierer veldig. Han sover ingenting på dagtid.
yasmina Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Her våkner han mellom 0700 - 0730. Han sover heller ikke på dagtid og legges gjerne 1845 hvis han er trøtt om kvelden.
Mamma til 3 <3 Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Vi legger snuppa mellom 19.30-20.00. Da sover hun til mellom 07-09. Alt ettersom hvor trøtt hun er. Sover bare på dagen i barnehagen.
Myra Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Er han trøtt da kl 05, har han sovet for lite? Vi har hatt noen sånne runder, men hos oss begynner ikke dagen før kl 6. Og det gir vi oss ikke på. Vi har konsekvent lagt han ned og sagt at det er natt og måtte noen netter gjøre dette både to og tre ganger og med skriking/sutring, men til slutt sovner han igjen. Sist nå på søndag, han hadde vært syk noen dager og sovinga var blitt litt variabel. Da våknet han kl 5.30 og sutret. Tydelig trøtt ennu, så da sto pappa opp og la han ned og sa et det var natt og at han måtte sove. Dette måtte han gjøre to ganger, men da sovnet han og sov til halv ni!! Ny rekord, skikkelig bonus. Vet ikke om dette var noen hjelp, men det har funket hos oss. Størst suksess med at pappa går inn.
pøber´n & je Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Han bler vekt 07.30 som regel. Men det kan ta mange uker før man har kommi over den manglende dagduppen. Kanskje prøve å legga a tidligere, veit om flere unger som har søvi lenger da faktisk
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Jenta vår sov ikke første hele natta før hun var 18 mnd. Vi har virkelig slitt med å få henne til å sove. Men nå legger hu seg kl 19 og sover til 06.30-07.30 og sover 1-2 timer på dagen. Å hun legges bare i vogna og sovner av seg selv og samme i seng på kvelden. Så enkelt hadde vi aldri trodd d skulle bli;)
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Han våkner mellom 7 og 8. Hvis han er trøtt,så sover han litt på formiddagen,men det er ikke alltid.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 Jeg legger sønnen min kl. 19 også. Han har også veldig problemer med å våkne kl. 5. Uansett om jeg prøver å legge han kl. 19.10 eller kl. 20. Å våkne så tidlig tror jeg er blitt en vane nå. Du vet når du står opp hverdag på en bestemt tid, så blir kroppen din en automatisk vekkeklokka. Den perioden han våknet i 5-tiden, pleier han å kjede seg, så da sitter han og roper på meg. Da går jeg alltid inn til han og sier at jeg henter han om 2 timer.( For vi pleier alltid å stå opp kl. 7). Så går jeg tilbake til rommet mitt, og hører ikke noe mer. Slik gjentok jeg det noen dager, og nå er han bom stille. Om han er våken eller sover kl. 5, vet jeg ikke. Kommer ikke en lyd fra rommet hans. Og jeg kan sove til vi skal stå opp.
2 søte små gutter Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Våkner ca. 07, og han sover 1-2 timer på dagtid fortsatt.
2SmåTroll Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 våkner gjerne 6-7 tiden. Men hun sover fortsatt en lur på dagen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Min på 2,5 legger seg mellom 19 og 20. Sover til alt mellom 08 og 10.30 hvis vi ikke vekker han. Stort sett må jeg vekke han for å klare å levere til barnehagen sånn rundt 10. Etter innleggg her, skjønner jeg at vi er velsignet med nok et sovebarn. Deilig ,må jeg si! Førstemann har også sovet leeeenge bestandig, og de begge legger seg med glede i sengene sine.
Bratsj Skrevet 5. mars 2007 #14 Skrevet 5. mars 2007 Vår på 2,5 år legges også kl.19 og sover til 7.30 - 8. Hun sover som regel en halvtime i barnehagen, men noen dager hviler hun bare. His hu en sjelden gang våkner grytidlig, gjør vi som Mira, sier at dagen er ikke begynt enda. Vi tar henne ikke opp før 7 iallefall.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. mars 2007 #15 Skrevet 5. mars 2007 Han sover 12-13 timer uansett når han legger seg...
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #16 Skrevet 5. mars 2007 jenta vår legges ca 19 og sover mellom 12 og 13 timer hver natt, men det finnes selvsagt unntak her i huset også og da gjør vi som flere her, legger henne ned igjen og forteller henne at det er natta enda! vi står IKKE opp før 7! akkurat nå er det litt skjærong for vi holder på å slutte med smokk om natta..=)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #17 Skrevet 5. mars 2007 har en gutt på snart 2 1/2 år(sover stor seng) han går i barnehagen hver dag fra 8.30-15.00 ca--der såver han en time. legger han rundt 18.30 da leker han gjerne litt i sengen sin(rolig leking),ser i en bok osv.han sovner ca etter 30 min så vekker jeg han mellom 7.15 og 7.30 men i helgene ligger jeg han enten til samme tid eller litt senere,da sover han til ca 8-8.30 da sover han ikke på dagtid. når min datter var liten våknet hun tidligere om morningen hvis jeg la henne sent,men sånn er ikke min sønn. så alle er jo litt forskjellig. men er enig med deg kl 5 er alt for tidligt. hadde jeg vært deg hadde nok jeg prøvd å lallet han litt tidligere en stund,å latt han leke litt før han sovnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå