VinterSol+2 Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 bra eller fy-fy? Fått beskjed av legen om å ta tranebær for å forebygge urinveisinfeksjon. men orker ikke den juicen. smaker py. Spurte på heleskosten og hun sa at tranebærkapsler var anbefalt for gravide, og at mange gravide kunder kjøpte det. men menerå ha lest her inne at ikke alle er enige? tenkte jeg kunne ta en lavdose hver dag. skal jo bare forebygge, ikke bekjempe..
Ladybug~N&E Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 jeg leste akkurat om det i et gravidblad. Nr. 1, 2007. Man kunne bare ta det men passe på å følge bruksanvisningen fordi selv naturmidler kunne gi bivirkninger.
stabilo Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Jeg leste et sted at noen av de inneholdt et stoff som var abortfremkallende og har derfor valgt å ikke ta det. Jeg har spurt både lege og jordmor men ingen av dem viste sikkert...
9nah Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 jeg har snakket med legen min om det. jeg slet med hyppige UVI før graviditeten og har tatt tranebærkapsler hver dag. dersom det er rene tranebærkapsler er det ufarlig å ta det under grav. MEN - mange av disse tranebærkapslene inneholder (ett eller fler?) andre stoff i tillegg, og dette/disse kan være skadelige. jeg kuttet ut tranebærkapslene mine idet jeg ble gravid for sikkerhetsskyld. har heldigvis sluppet uvi til nå. (er i uke 25)
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Hei. Jeg har tattt tranebærkapsler når jeg har følt at uvi er på god vei. Tar 2-3 stk og så går det som regel over innen en time. Legen min og jordmoren jeg går til sier at det ikke skal gjøre noen skade, men at jeg selvfølgelig ikke skal overdrive bruken. Det finnes også i te, ren form i helsekosten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå