Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt pumpe, har en babygutt på 5 uker...lurer på hvor mye jeg skal pumpe, hvor mye han skal ha til hvert måltid?

Fins det noen "regler" for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk kan de drikke så mye de vil av, du må bare se hvor mye han drikker for å bli fornøyd ;)

Skrevet

Min gutt på 7 uker hadde barnevakt for første gang i går. Jeg gir han mme nå, og da spiser han opp til 150 ml. Hadde tatt opp noe mm jeg hadde i fryseren, for å bruke opp det. Han hadde spist hele flaska farmor hadde varma med mm, som var ca 200 ml, og nesten 90 ml med mme i tillegg.. Så det kan være han trenger mye mm. Bedre å pumpe for mye enn for lite... Så vet du heller til neste gang :)

Skrevet

Noen sa til meg at det skulle være minst 1dl per kilo, så om babyen din er 6 kilo, børe den ha 6 dl melk i døgnet...

Skrevet

Ok...

Lurer bare hvor mye det er "nødvendig" at jeg pumper dersom mannen skal passe han og jeg er borte et par timer...

100 ml? Eller mer? Noen med baby på omtrent samme alder som har forslag?

Skrevet

Det stemte ikke helt hos oss, men kan jo hjelpe til å beregne første gangen.

Skrevet

Jenta vår på 3 uker drikker mm på flaske, og hun vil ha ca 90 ml hver gang. Det kan ta alt fra en til tre timer mellom hver gang, så om du skal være borte et par timer ville jeg pumpet 2 x 100 ml for å være sikker.

Skrevet

150ml ganger vekten på barnet / antal ganger i døgnet leste jeg.

eksempel: vekt 4300 gram og spiser 6 ganger på et døgn,

blir da 150*4.3/6 = 107ml

=)

Skrevet

Det spørs jo hvor glupsk gutten din er.. På sykehuset sa de at nyfødte som regel spiser 40-50 ml, mens gutten min drakk 90 ml. Så pump iallfall ut slik at han har mer enn nok. Bedre å ha for mye enn for lite..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...