74-mod Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Vurderer å kjøpe denne, har en 2 -åring og en på 2 uker. Den virker superpraktisk, men synes minstemann ligger eller sitter så langt nede. Jeg går en del tur på grusvei, er der god nok fjæring til en nyfødt? Noen som har erfaring med denne? Alternativet jeg tenker på er en TFK twinner twist. Er veldig i tvil...
LegallyBlond Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Har nettopp kjøpt phil and teds e3, men minsten kommer ikke før i mai så har ikke fått prøvd den som søskenvogn enda. HAr brukt den masse til storebror allerede, og er veldig fornøyd!! Tror ikke det er noe problem med fjæringen, for måten stoffet i sittedelen er festet i understellet på gjør at du får en sånn hengekøye-effekt for babyen, den ligger og gynger på en måte. Minsten ligger jo lenger nede enn i en vanlig babyvogn/kombivogn, men tror det bare er en vanesak. Du kikker jo rett ned på den, og har god kontroll over den. Om jeg ikke tar helt feil er vel TFK sin kun forovervendt?? Iallefall om du skal ha mykbag. Vet ikke om det går an å få både hardbag og sittedel i den (sånn som oth sin). Om du ikke kan ha hardbag så er jo babyen like langt nede som phil and ted vogna + at du har babyen vendt fra deg. Tenker også sånn at det er begrenset hvor lenge vogna blir brukt, rekner med at eldstemann (som blir akkurat 24 mnd når lillebror kommer) vil begynne å gå en del selv etterhvert. Da er det praktisk å kunne bruke vogna bare som singelvogn. Samme når jeg skal trille i bhg, da kan jeg bare sette fra meg søskensete så har jeg en enkeltvogn. Dessuten er det mye mer praktisk med en smal vogn, enn søskenvognene som er dobble. Selv om de er under 80 cm er det flere butikker her jeg ikke kunne kommet meg inn i, og har heller ikke plass til det i entreen vår eller i bilen vår . Tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd med vognvalget.HAr en venninne som også har p&t og hun har bare positivt å si om den!
Joggejenny Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Vi har Phil & Teds søskenvogn og er bare superfornøyd! Har to små på 2 1/2 og 4 1/2 og har hatt vognene i 1 1/2 år, og den går som en klokke! Det står jo at den passer opptil så og så mange kilo, men jeg har knubbne barn og det går helt fint. Eldstmann sitter jo ikke mye i vognen nå, men skal vi på langtur så er det plass til begge! Skulle ønske vognen var på markedet når jeg fikk minstemann for da hadde jeg brukt den fra starten av. Lykke til!
74-mod Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2007 Tusen takk for svar! Da tror jeg at jeg går for den :-) Storebror her liker også å gå endel, så da er det jo supert å slippe å drasse på en stor, bred vogn! Ja da har jeg bestemt meg. Regner også med at den er lett å selge igjen når vi ikke har bruk for den mer.
Mammaen til Emma Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Jeg lurer på akkurat det samme! Jeg får en til i april og det blir 21mnd mellom dem. Ser mange fordeler med p&t, som dere før meg har påpekt. Det jeg ser som den største ulempen er at ikke begge kan sove i vogna samtidig. Dvs, størstemann får jo ikke sovet når minstemann bruker den horisontale delen å sove i, for da må jo hun sitte i ekstrasetet som kun er sittende. Hva slags erfaring har dere som har vognen med dette? Ser du det som et probl "74-mod"?
LegallyBlond Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Synes ikke det er noe problem. Han som snart er 2 sover kun 1 time på dagen, og dne timen kan vi holde oss hjemme så han får sovet i vogna si. Utenom dette skal han ikke sove, da får vi problemer om kvelden... Sjeldnere og sjeldnere han vil/trenger å sove når han ikke er i bhg også. Om han skulle sovne litt, så er søskensetet behagelig, så da får han bare sove litt sittende. Om jeg hadde hatt behov for at begge skulle sove samtidig, at eldste sove mye på dagtid eller var yngre så hadde jeg valgt en annen vogn.
74-mod Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har jo tenkt på det samme ift soving, men størstemann skal helst sove hjemme ellers for ikke jeg hvilt meg noe i løpet av dagen.... Og om han dupper litt av på vei hjem tror jeg ikke det gjør noe. Dere som brukt denne vogna, hvilken softbag passer oppi? Synes den til Phil & Teds virker veldig liten.
LegallyBlond Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 HAr hørt at carena sin passer, tror den har ok pris og er forholdsvis grei str. på. Ellers tror jeg teutonia sin passer. Har p&t bagen selv, den er liten. Tenker å bruke voksien når minsten har vokst ut av bagen. Regner med den holder i sommer og så ta i bruk voksiposen til høsten når småtten er 3-4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå