Gå til innhold

Kjøper de mye til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine kjøper masse til jentene mine, hvis vi mangler noe og jeg nevner det, kjøper de det med en gang fordi de synes det er så stas. Svigers kjøper aldri noe uten at mannen min må mase om det, så vi spør aldri de om noe. Eldste fikk ikke burstagave engang, synes det er litt trist jeg da..Krever kanskje litt mye? (De har veldig god råd altså)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en mor som er litt sånn at hun vil kjøpe med en gang jeg nevner på noe, så jeg har slutta å si sånt til henne. Ellers så poengterer jeg på en fin måte at vi skal kjøpe det selv og at vi ikke trenger hjelp. Veit ikke hvordan du ser på saken, men jeg vil være selvstendig og kjøpe ting selv. Har jeg ikke råd til det uten at mora mi betaler, så har jeg rett og slett ikke råd til det, og det er veldig sjelden at det er snakk om noe vi absolutt trenger. Men veit at hun syns det er veldig moro, så av og til når hun selv sier at nå har hun lyst til å gi jenta noe, så kan jeg nevne noe som hun trenger.

Jeg vil gjerne ha følelsen av at vi er en egen familie og at vi forsørger oss selv. Men bursdagsgave til barnebarna, det skulle ikke være så vanskelig å få til. Foreldrene til eksen (jentas far) har ikke gitt henne en eneste gave siden den jula vi var der med henne, da var hun 3 mnd. På en måte syns jeg det er kjipt, men egentlig så veit jeg ikke om det er så farlig, jenta har ikke noe forhold til dem. Saken er kanskje annerledes hos dere.

Skrevet

Jeg får hjelp av mine foreldre om det er noe jeg må ha akkurat da men ikke har råd til selv, ellers så kjøper de det de har lyst til til ungene. Svigermor kjøper stort sett bare til eldstemann, det er stort sett bare han hun har også så...Og mine forledre kjøper jo stort t minstemann.

Men bursdagsgave kan man vel vente seg av besteforldre vel?! Det synes jeg høres veldig rart ut...Ellers så må de vel få lov til å kjøpe det de vil til våre håpefulle :) Jeg takker vertfall ja hver gang jeg får tilbud om noe.

Skrevet

Vi får ingenting av noen av besteforeldrene i det daglige. Men selvfølgelig til jul (og bursdag regner jeg med, han har ikke hatt ennå ;o)). Vi fikk en del utstyr til fødselen, som seng og vogn og slikt.

For meg er det helt naturlig at vi kjøper det småtten trenger. Alle besteforeldrene har den innstillingen at de heller vil kjøpe litt dyrere ting som vi trenger til jul og bursdag, enn masse smått i løpet av året. Og det syns jeg er flott :o)

Har en søster da, som er kjempeivrig tante og som ikke kan gå forbi en babybutikk uten å kjøpe noe.. Syns det er kjempekoselig og :o)

Skrevet

Vi får ingenting av noen, bortsett fra til jul og bursdag, og det er egentlig helt greit, vi er vant til å klare oss selv. Faren min er veldig flink til å hjelpe oss med ting i huset, og vi låner også bil av han.

Hender at svigermor kommer med noe hun har kjøpt på salg el, men det er stort sett ting han skal ha hjemme hos henne (selv om hun ikke får lov til å passe på han...), så det blir jo brukt når vi er der på besøk.

Synes det er veldig rart når jeg leser om folk her inne, hvor foreldrene bidrar med bilstoler, barnevogner, parkdresser og jeg vet ikke hva Håper de som har det sånn setter pris på det, jeg hadde besvimt om noen hadde kommet med noe til gutten min.

Eneste som skjemmer han bort er søsteren min, hun er glad i å kjøpe ting til han;)

Skrevet

Min mor er stor på å gi ungene det hun vil, alt i fra ting de ønsker seg selv til ting de har bruk for. Pappa kjøper også praktiske ting til de. SKi, sykler, gode vinterklær. Dette er noe de gjør fra eget ønske og vi lar de kjøpe det, vi har ikke all verdens god råd. MEN vi ber aldri om noe!!!

Svigerfar kjøper fint lite, dvs han har vel kjøpt en drakt til eldstemann da han var baby. Det er greit, jeg kjenner han, om jeg kan si det sånn. Svigermor (de er gifte) lover og lover, ber henne aldri om noe!, men hun ender opp med ingenting. Gjelder ikke bare ang å kjøpe ting til barna, men som å ta de med på turer, komme på besøk og slikt. Hun er ikke flink til å holde noe av det hun lover. Skulle jeg kommet med eksempler hadde jeg aldri blitt ferdig...

Skrevet

mamma og pappa + faren til samboern kjøper ting rett som det er. de har ikke god råd men når det kommer til elise kan de strekke seg langt.

svigermor kjøper nesten ingen ting og kjøper hun noe,er det klær i en str som elise har vokst ut av

Skrevet

Nei, hverken mine foreldre eller svigermor kjøper masse ting til snuppa på 9 måneder, og jeg synes det må være opp til de.

Svigermor, som er godt oppi åra, har den meninga at ungene nå for tiden har altfor mange ting (kan jo være enig med det da).

Og mine foreldre bor langt ifra, slik at det ikke blir anledning til å drysse med gaver. Men de kjøpte baby-call til oss i begynnelsen (etter å ha spurt om det var noe vi savnet, som de kunne gi oss) og mamma kjøpte en overdose bodyer når snuppa var ny ;-).

Svigerinna mi har kjøpt strømper/votter/hue til henne (tror hun synes vi klær henne for tynt, hihi).

Ville aldri falt oss inn å be noen kjøpe ting til babyen vår. Men har de lyst, er det jo bare stas. Men når det gjelder større/dyrere innkjøp, blir vi veldig glade om de spør om hva farge/merke vi ønsker, eller kanskje lar oss få velge ut. Men det har stort sett ikke skjedd heller ;-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...