Gå til innhold

ikkje hørt hjertelyd enda.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

e i uke 20 no og har vært hos Jordmor 2 ganger tidligere, men ho har ikkje lytta etter hjertelyden... når e det normalt at de sjekke det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jordmor sjekka med meg nå i uke 13. Med slik doppler eller hva det heter. Sier hun sjekker hver gang. Kanskje ulik praksis?

Skrevet

jah, ikkje vet eg... syns bare det e veldig rart at ho ikkje har lytta etter hjertelyden, e jo tross alt 20 uker på vei....

Skrevet

hupp.

jeg er i 24.uke, og utenom at hun skrudde på lyden et lite øyeblikk så vi fikk høre hjertet på ordinær UL i uke 20, så har ingen lyttet etter hjertelyd på meg heller enda.

leste ett eller annet sted at så langt som jeg er på vei nå, så kan man lage sin egen "lur" av en dorull, så tenkte vi kunne more oss med det når mannen min kommer hjem neste gang! hihi

Skrevet

JM sa til meg at de hadde fått beskjed om at de ikke trengte å lete etter hjertelyd før i 19. uke. Dette for å ikke skremme vordende foreldre hvis de ikke fant den. Mange JM vet hvor spennende dette er for oss gravide og prøver alikevel, men ikke alle.

Skrevet

både JM og legen sjekker hjerte lyden hver gang jeg er hos dem.

Var på privat UL i uke 13 og fikk høre hjertelyden.

Skrevet

jeg fikk høre hjertelyden i uke 12....og de sjekker her hver gang...så det må være forskjellig fra jordmor til jordmor....men spør du....så lytter hun nok =)

Skrevet

hei Tiny!

Jeg fikk høre fra legen og jordmor at de ikke lytter etter hjertelyden før man er 20 uker på vei - dette pga hvis de ikke klarer å finne hjertelyden så blir den gravide veldig engstelig!

Ring jordmoren din og spør henne da vel? Om hun kan lytte på deg - for du gleder deg sånn til å høre.

Sikker på at du får høre neste gang du kommer til lege eller jordmor Tiny!

Lykke til

Skrevet

takk for alle fine svar:) kom plutselig på at eg har jordmortime idag... så kanskje ho lytte idag da, og hves ho ikkje gjør det så skal eg spørre... vil jo såååå gjerne høre hjertet til lille nurke mitt:)

Skrevet

lykke til i dag da Tiny!

håper du får oppleve å høre hjerteslagene i dag :-)

klem

Skrevet

takk takk:)

ja, håpe åsså eg får høre hjerteslagan idag:)

ha en fortsatt fin dag:)

klæm

Skrevet

er 21.uker på vei og har heller ikke fått hørt hjertelyden og kommer ikke til å få høre den heller, JM her har kun sånn tretut... men hun har heller ikke prøvd å høre den, er ikke før i uke 24 det blir "standard" å gjøre det visstnok

Skrevet

Ved forrige graviditet fant ikke JM hjertelyd på nurket i uke 19. Heldigvis skulle jeg på ul 2 dg etter(nervepirrende dager) og der var det full fres. Kanskje derfor dei er litt forsiktig. For normalt vil jeg tro de kan høre hjertet no, men kommer sikkert annpå hvordan fosteret ligger.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...