MammaDilla Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Jeg lurer på en ting. Når jeg pumper meg etter måltidene til pjokken så får jeg tilsammen ut ca 40 ml. Må jeg fryse ned hver dose for seg,eller kan jeg fryse neste ose i samme kopp som forrige?? Blir veldig fullt i mitt kombi fryseskap hvis jeg kun kan lagre 40 ml pr kopp...
Murmeline Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Så lenge du fryser bare litt går det greit å fylle på videre. Jeg ville gjort det slik: del opp porsjonen (20 + 20) og frys videre i allerede frosne beholdere. Slik vil den ferske melken fryse raskt, og dermed ikke kunne ødelegge den allerede frosne melken.
stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Jeg samlet opp noen dager i en flaske i kjøleskapet og når det ble en del helte jeg det i isbit poser og fryste ned, slik går det an å ta ut litt og litt av gangen!!
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Jeg bruker tåteflasker av forskjellig størrelse og fryser når det blir fullt. Du kan blande melk, men husk dette: I kjøleskap har melk 5 dagers holdbarhet. Blander du en tredagersmelk med fersk melk, blir holdbarheten på alt som den gamle melka. Så hvis du fryser dette ( 3 mnd holdbarhet) og tar det ut, har det like mange dager igjen som om det aldri var fryst ned - i dette tilfellet 2. I romtemp har melka 8 timers holdbarhet.
MammaDilla Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2007 Takk for gode tips Bruker avent sine kopper ja. Det med isbitposer var lurt
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Fekk tips om å frysa i isterningsposar, så tar du berre ut så mange terningar du treng pr måltid. Tar lite plass i frysen også
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 men melk som skal fryses må fryses med en gang! Kan ikke stå i kjøleskap en dag og deretter fryses!! se på ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå