Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når jeg pumper meg etter måltidene til pjokken så får jeg tilsammen ut ca 40 ml. Må jeg fryse ned hver dose for seg,eller kan jeg fryse neste ose i samme kopp som forrige?? Blir veldig fullt i mitt kombi fryseskap hvis jeg kun kan lagre 40 ml pr kopp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruker du avent-kopper?

Skrevet

Så lenge du fryser bare litt går det greit å fylle på videre. Jeg ville gjort det slik: del opp porsjonen (20 + 20) og frys videre i allerede frosne beholdere. Slik vil den ferske melken fryse raskt, og dermed ikke kunne ødelegge den allerede frosne melken.

Skrevet

Jeg samlet opp noen dager i en flaske i kjøleskapet og når det ble en del helte jeg det i isbit poser og fryste ned, slik går det an å ta ut litt og litt av gangen!!

Skrevet

Jeg bruker tåteflasker av forskjellig størrelse og fryser når det blir fullt. Du kan blande melk, men husk dette: I kjøleskap har melk 5 dagers holdbarhet. Blander du en tredagersmelk med fersk melk, blir holdbarheten på alt som den gamle melka. Så hvis du fryser dette ( 3 mnd holdbarhet) og tar det ut, har det like mange dager igjen som om det aldri var fryst ned - i dette tilfellet 2. I romtemp har melka 8 timers holdbarhet.

Skrevet

Takk for gode tips :) Bruker avent sine kopper ja. Det med isbitposer var lurt ;)

Skrevet

Fekk tips om å frysa i isterningsposar, så tar du berre ut så mange terningar du treng pr måltid. Tar lite plass i frysen også :)

Skrevet

men melk som skal fryses må fryses med en gang! Kan ikke stå i kjøleskap en dag og deretter fryses!!

se på ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...