mamma til tre søte små:o) Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 ville dere vært hjemme med barna deres eller ville dere hat dem i barnehage?????
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Hjemme. Uten tvil her... Men det finnes ingen fasit, og dersom ikke mor eller far synes det er OK å være hjemme selv, da er det utvilsomt best med barnehage tror jeg ;o)
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Jeg vil ha mine barn hjemme med meg til de er to år, etter det synes jeg de trenger mer stimuli enn jeg klarer å gi de, så da går de i barnehage 10-15 hver dag. Men, forstår de som vil ha de hjemme hele tiden, og de som vil ha de i barnehage tidlig, kommer helt ann på hva som passer i hvilken familie:-)
lbml Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Jeg valgte å være hjemme med barna. Har 2 tette og var hjemme til eldste var 3 år og 8 mnd og minsten var 2 år og 4 mnd. Trivdes veldig godt hjemme med barna, men hun eldste hadde stort behov for å komme litt bort fra meg noen timer om dagene. Pappa`n jobbet mye og hadde ikke tid til så mye alene tid med henne. Søkte henne inn i barnehage og tenkte jeg kunne sende inn søknad til han minste også. Og siden han kom inn tok han plassen og jeg begynte å søke arbeid. Ville egentlig være hjemme med han også, men når jeg ser hvor mye han trives i barnehagen angrer jeg ikke på det. Var perfekt alder for han å begynne. Jenta brukte lang tid å tillvenne seg barnehagen. Hun hadde vært altfor lenge hjemme med meg og var skikkelig mamma jente.
englegull Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Hjemme, uten tvil! Men ville nok hatt en deltidsplass i bhg fra barnet er 3 år... Med mindre jeg kjente mange andre hjemmeværende med jevngamle barn, da kunne jeg nok stått for sosialiseringsbiten selv!:-) Jeg tror mange i dag har mistet troen på seg selv som foreldre! Vi dyttes ørene fulle om at barnehage er så viktig for sosialisering, læring, at vi tør ikke annet enn å sende de i barnehage. Barn er født sosiale. Barn trenger naturligvis kontakt med andre barn innimellom, men det barna våre trenger aller mest, er trygge og stabile voksenpersoner!
Kjærlighet <3 Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Hjemme, hvertfall di første tre årene. Så deltidsplass i bhg. Stortrivdes hjemme, og jeg mener barna har godt av å være hjemme di første årene.-)
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 I barnehagen, uten tvil! :-) Men korte dager og med mulighet for å ta dem ut når de trenger det eller jeg vil ha dem ut. Men tror både ungene og jeg har det best når de får være litt i barnehage.
Solstråle* Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 I utgangspunktet ville jeg vært hjemme. Men nå ser jeg at gutten min stortrives i barnehagen. Går bare tre dager i uken (to dager hos besteforeldrene), fordi jeg tenkte han var for liten til full tid. Men han står å hopper opp og ned av glede når vi skal i barnehagen. Så jeg håper å få full tid så fort som mulig. (som alle de andre som går deltid der). Jobber bare 60%, men noen dager jobber jeg faktisk litt ekstra, så han får være litt lenger i barnehagen...
sarajosefineniklasteres Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 I barnehage etter at de har fylt 1,5-2 år. Korte dager, og mulighet til å ta dem ut når det trengs.
camilla^ Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 Har hatt muligheten til å la eldste jenta være hjemme til hun var 3,5 og det er jeg glad for. Hun gikk ett halvt år i barnepark som var i en barnepark, to dager i uken. Der koste hun seg masse. Var litt deilig å komme vekk fra mamma og en baby i huset. Følte seg litt stor da hun begynte der. Minsten begynte i barnehage da hun var 1,5 og hun er veldig forskjellig fra storesøster. Minsten storkoser seg i barnehagen, og hun har veldig godt av at andre å bryne seg på. Men de er bare tre dager i uken, og som oftes korte dager. Hadde jeg kunt ville jeg hatt dem hjemme, men ting er desverre ikke som da jeg var mindre. Da jeg bare kunne gå ut døra og det var masse andre uger der. Savner det at ungene samles i gata nesten uansett alder. Jeg sender da ikke ut småtassene, men om jeg pusler i hagen og slikt og de leker med andre hadde vært kos. Men en må nesten ringe og avtale tid med naboungene nå. Det syns jeg er litt trist. Så det er også en grunn til at dem er i barnehagen, siden denne muligheten ikke er der før de kommer i skolealder og kan ta med venner hjem fra skolen osv.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Etter barnet fyller 2 så synes jeg det er på tide å ha barnet i barnehage. Det trenger ikke å være til vårt sitt beste, men jeg tror absolutt det er barnets beste ) De lærer så mye i barnehagen både sosialt og funksjonelt at jeg tror det kan ha stor betydning senere.
Møøø Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 begge deler... Snuppa begynte ikke i bhg før hun var 2,5 år og jeg skal jobbe 60-70% (turnus) når jeg beg å jobbe att etter perm (har ei lita ei på 5 mnd nå)
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #13 Skrevet 7. mars 2007 jeg har valgt å jobbe 50% mens barna er små og er superfornøyd med det! jentungen er superglad og aktiv mens ho er i bhg og vi merker det fort på henne at det blir litt for lite acton hvis hun er hjemme ei uke! selv om jeg egentlig synes vi er ganske flinke til å aktivisere både ute og inne.. dette fungerer iallefall perfekt for oss! vi skal fortsette å beholde plassen når nestemann kommer også, men kanskje vi greier oss med 3 dager i uka eller noe..?
tuppemor-75 Skrevet 7. mars 2007 #14 Skrevet 7. mars 2007 jeg har vært hjemme til vesla har passert året, også har hun begynt i barnehagen. jeg har arbeidet deltid, i tillegg har pappaen fleksibel arbeidstid, og dermed har vesla 4 korte dager i barnehagen i uka. perfekt for oss alle tre. og vi kommer til å gjøre det samme nå med neste barn.
OsloMor Skrevet 7. mars 2007 #15 Skrevet 7. mars 2007 Eldstemann var hjemme med meg til hun var 20 mnd, så begynte hun i barnehagen. Like etter kom lillesøster, hun har det så bra i bhg. Snakker masse om den og de gjør så mye gøy der, men hun har jo selvsagt ikke de lengste dagene i barnehagen da (jeg er jo hjemme med lillesøster). Tror bhg er veldig riktig for oss iallefall!
Baila Skrevet 12. mars 2007 #16 Skrevet 12. mars 2007 Eg synest det er godt å komme meg ut å jobbe litt, treffe andre voksne. Også er det kjekt å savne barnet litt. Eg har ikkje tålmodighet til å ha jenta mi rundt meg KVER dag, både dag og kveld. Merker godt det på henne også, etter at hun begynte 4. dager i uka hos dagmamma. Hun setter mer pris på meg, og respekterer meg mer nå, når hun ikkje går rundt i føttene mine heile dagene. Hun var en sytitte mammadalt, men det er heldigvis over nå.
Guttemamma x 3 Skrevet 12. mars 2007 #17 Skrevet 12. mars 2007 Var hjemme med Lillemann til han var 18 mnd. og da trengte han DEFINITIVT å være mer sammen med andre barn. Fikk heldigvis barnehageplass og han trives kjempegodt der. Vi bruker max flexitid begge to og har i tillegg hjemmekontor slik at Lillemann får forholdsvis korte dager i barnehagen. Vi ham sove 1-2 timer i barnehagen slik at vi har mange timer med en kvikk og opplagt gutt på ettermiddagen også.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #18 Skrevet 12. mars 2007 Har sønnen min full tid i bhg nå, og ville ikke valgt anderledes. Han trives kjempe godt i bhg, og har fått mange nye venner. Der vi bor er det ikke lekeplass eller små barn han kan leke med.
heleneogde2gutta Skrevet 12. mars 2007 #19 Skrevet 12. mars 2007 . Jeg har valgt denne løsningen med barn nr. 1 Ønsker kanskje ikke å ha full stilling når jeg får barn nr. 2 om noen år. 3 dager i uka i barnehagen fra 13mnd, og full plass fra 1,5 år. Jeg leverer som oftest klokka ni og henter halv fire- sånn ok lang dag, synes jeg selv. Jeg tar han ut enkelte dager,men studerer og jobber, så jeg synes ofte hverdagene trengs til å gjøre arbeid. Jeg er en av dem som tror barn har godt av barnehage, men at det må vurderes i forhold det enkelte barns behov.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #20 Skrevet 12. mars 2007 Sendt i barnehage, uten tvil...etter 1 året da. Hadde blitt gaaaal om jeg måtte gå hjemme lenger en 1 år...men nå er jeg alene og synes jeg trenger litt mer utfordringer i livet enn å snakke baby språk 24/7. Hadde jeg hatt mann som ga avlastning og selskap kunne jeg kansje tenkt meg å gå hjemme til barna var 3-4 år!
Forskeren Skrevet 13. mars 2007 #21 Skrevet 13. mars 2007 Ville hatt dem i bhg, selv om jeg får litt dårlig samvittighet av og til. Men hadde ikke maktet å være hjemme.... Er ikke den typen, men håper barna mine får det de trenger likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå