Gjest MMJ Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Jeg hadde ikke sutt til tulla, men "vurderer" det til neste tulle som kommer i juli. Trengte den jo ikke med tulla, men ALLE sier det er et must... Hvorfor det egentlig??
så var vi 4 Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 noen barn har et veldig stort suttebehov som må dekkes, og det er bedre med sutt enn med tommel. Dessuten kan det virke forebyggende mot krybbedød.
BettyBoob Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 tja, han pattet så forferdelig på puppen lenge etter at han hadde spist allerede på sykehuset, så dyttet jeg en inn og det var stor suksess. Er jo også en fordel at det kan redusere risikoen for krybbedød.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Aller helst vil jeg jo ikke bruke det til barna. Men jeg har/har hatt to jenter med et enormt sugebehov allerede fra fødselen. Jentene mine har til og med suttet på sine egne tunger for å prøve å tilfredstille behovet. Fikk beskjed av jordmor og barnepleier på sykehuset at om de ikke fikk sutt kom jeg ikke til å brystvorter igjen til slutt... Skjønte det fort at det var det som skulle til for å si den sånn.
Bellen^2 Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Jeg kunne gjerne tenke meg at småtten tok smokk. Litt vanskelig å brette ut puppen nå når det er minusgrader ute og vi er på trilletur og han plutselig finner ut at han er sulten. Han har også begynt å sutte på hendene sine, og jeg foretrekker at han sutter på en smokk fremfor tommelen hvis han skulle finne på det.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Jeg begynte med det av samme grunner som de fleste her; ble veldig mye pupp og det ble slitsomt. Vi hadde bestemt oss for å IKKE bruke det; trodde det bare var dumt, men er veldig glad for at vi ombestemte oss. Han bruker det mest når han skal sove nå. Dessuten fikk vi råd fra andre venninner med baby at vi ikke burde begynne for seint heller med smokken; ellers kunne det bli slik at han ikke ville ha i det hele tatt -noe som hadde vært veldig slitsomt for dem...
Laban og Labolina Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Gutten vår hadde et enormt sugebehov. Og ville hee tiden sutte på fingrene våre. Ellers skrek han. Og siden vi ikke kunne bli sittende med ham på fanget hele tida, var det greiest med sutt. Tenkte det var enklere å bli kvitt senere, enn at han begynner å sutte på tommelen. Også er det litt beroligende når han skal sove, å dytte inn smokken, mtp faren for krybbedød. (Selv om den kanskje er redusert nå som han er over 6mnd). Synes ikke det er noe problem at han skal bli for avhenig, for han har begynt å spytte den ut ganske ofte selv.
børdi Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 grunnet sugebehovet i begynnelsen her,, men bruker den kun til å sove nå stort sett. han er 9.5 mnd.. og når han holder i ting han ikke skal putte i munnen:-)
trilltrall Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Knerten hadde stort suttebehov og holdt på å spise meg opp..! I tillegg er det forebyggende mot krybbedød og er en fin trøst når ting er leit for en liten tass! Jeg begrenser imdlertid sutten til sovetid.
Line_78 Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Den er vel ikke et must, så det spørsmålet kan jeg ikke svare på. Men jeg kan si hvorfor vi begynte, og det var rett og slett pga et stort suttebehov.
gutt060606&jente010110 Skrevet 4. mars 2007 #11 Skrevet 4. mars 2007 min bruker den kun når han skal sove. måtte begynne fordi han ikke ville sove på natten.
Suprise! Skrevet 4. mars 2007 #12 Skrevet 4. mars 2007 Svarer det samme som mange andre her.Suttebehov. Hun MÅTTE ha sutten da hun fikk knip. Etter de første 3-4 ukene har hun kun brukt den når hun skal sove da:) Er nok noe kos i den nå
Bromelia Skrevet 4. mars 2007 #13 Skrevet 4. mars 2007 Alternativet til smukk var å ha henne ved puppen hele tiden, så det var en lykke da hun tok smukken...
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 4. mars 2007 #14 Skrevet 4. mars 2007 Pga suttebehovet hennes fra dag 1
langevipper Skrevet 4. mars 2007 #15 Skrevet 4. mars 2007 Oda forstod ikke poenget med smokk de første 4 mnd. Da hun endelig godtok smokken, var det ikke et problem å få henne til å sove lengre. De 4 første mnd sovnet hun bare til puppen. Hun bruker den når hun skal sove, når hun har sovnet faller smokken ut.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 5. mars 2007 #16 Skrevet 5. mars 2007 Trøst, kos, fred (for mamma`n) pluss å dekke sugebehovet. Er i alle fall glad hun tar sutt nå som jeg ikke ammer henne lengre - for trøsten og kosen sin del! Men et must er det bare for dem som har barn som bruker sutt. Er ikke barnet vant med det, er det heller inget must, spør du meg. Men begge mine har brukt sutt, og jeg må si det er veldig greit!
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 5. mars 2007 #17 Skrevet 5. mars 2007 Å en ting til - i den verste sikleperioden - sutten holder siklet inni munnen, og barnet kan gni gommene mot sutten - enormt tilfredstillende her i gården
Gjest otilie79 og 4 nydelige jenter Skrevet 5. mars 2007 #18 Skrevet 5. mars 2007 Samme som mange over her, så ser hun ut til å ha et stort suttebehov. Storesøstra hadde samme suttebehovet men likte ikke sutten, men prøvde egentlig bare MAM smukkene til henne. Det ble til at hun lå sammen med oss i senga og sutta på puppen. Også måtte jeg ligge sammen med henne til hun hadde sovna med puppen. Ble utrolig slitsomt, speiselt sia hun ble mer og mer på vakt for at jeg skulle stå opp når hun sovna, så det tok bare lengre og lengre tid å få henne til å sovne. Så denne gangen har jeg kjøpt forskjellige typer smokk og håper vi finner en som snuppa liker:)
Bægge dætern Skrevet 5. mars 2007 #19 Skrevet 5. mars 2007 snuppa hadde egentlig ikke så stort sugebehov, sugde litt på totten og det ville vi unngå. nå får hun smokk når hun skal sove og det gjør at hun roer seg raskere og godtar lettere forskjellige sovemiljøer
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #20 Skrevet 5. mars 2007 Knerten her hadde heller ikke så stort suttebehov, men han fant totten innimellom, så vi ga smokk for å unngå at han tok tommelen...
kajak&Daniel Skrevet 5. mars 2007 #21 Skrevet 5. mars 2007 Jeg bruker det pga han brukte jeg som smokk..! Jeg var såååå sår, så jeg klarte ikke amme etter et par dager. Da han hadde sugd i ett i over 1 time, foreslo jordmor på sykehuset å gi han smokk. Så han fikk det allerede andre dagen. Og nå er han avhengig.. Han sovner ikke uten smokk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå