Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Når jeg begynte med mme rådet "alle" meg til å lage opp for et døgn og sette i kjøleskapet og varme det opp i vannbad når behovet var det. (det var slik de gjorde det på sykehuset sa de) NÅ, kun noen få mnd etter så virker det som om "alle" setter kokt vann i kjøleskapet og lager "fersk" blanding til hvert måltid. Jeg blir skremt av alt mulig! Vil jo det beste for ungen min, men jeg lager ferdige flasker og setter i kjøleskapet. Gud, jeg skulle gitt mye for å kunne amme.....
Blomman Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 mange gjør det nok fortsatt... derfor en liten kampanje her inne bare for å informere.... Tra ikke lang tid å lage i stand flasker da om du koker vannet først og avkjøler og setter i kjøleskapet - varmer opp når du skal bruke flasken og tilsetter så pulveret. På flaskedebatten står det at det tar 90 sek Og du - ikke vær lei deg for at du ikke kan amme - MAMMING er like viktig!! klem
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Jeg gjør det og har gjort det i 9 mnd nå! å kommer til å fortsette med det!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 det eg gjør er å først sterilisere flaskene, og koker opp vann. han får ca 100 ml mme til hvert måltid, så når flaskene er kokt, så helelr eg ca 60 mml kokt vann på flaskene og setter i kjøleskapet. når han skal ha mme, så koker eg vann på vannkokeren, heller oppi til 100ml, og tilsetter pulveret og rister. da er det akuratt varmt nok for han=) litt surrette skrevet...håper dere forsto=)
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har kokt vann på flasken, står i kjøleskap, varmer i micro også tilsetter pulver. Da blir den ikke for varm og må avkjøles og det tar 10 sek i microen
Mamma'n te linnea Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Jg har kokt vann stående i kjøleskapet,d er fordi jg ble tipsa om å gjøre d sånn helt fra førsten av,så nå har d blitt en rutine.fort gjort.ja jg varmer vannet i micron før jg har i pulveret,altid gjort d.
Mamma'n te linnea Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Jg har kokt vann stående i kjøleskapet,d er fordi jg ble tipsa om å gjøre d sånn helt fra førsten av,så nå har d blitt en rutine.fort gjort.ja jg varmer vannet i micron før jg har i pulveret,altid gjort d.men jg vet om mange som lager for et døgn,trur ikke d gjør noe.
april 06;) + mai 09* Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 Finner ikke linken på Mattilsynets hjemmesider nå, men Mattilsynet gikk jo for en stund siden ut og anbefalte folk å IKKE lage MME for et helt døgn om gangen. MME er jo et perfekt vekstgrunnlag for bakterier, og selv om en har sterilisert flaskene osv kan en være uheldig. Mage/tarm-sykdommer kan være svært alvorlig for de små siden de fortsatt ikke har så godt immunforsvar. Jeg ville ihvertfall fulgt dette rådet de første mnd mens barnet er mest utsatt. Selvsagt kan det gå bra selv om en gjør det på andre måter (mye rart går jo som regel bra!), men det er vel ikke noe vits i å ta sjangsen?;-)
jojjo Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 lager for hele dagen i morgenen jeg. Kan det være så ille a?
Heira☆ Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Jeg lager èn liter om gangen, det er det han drikker i døgnet. Skal man virkelig holde seg unna alt det som er "farlig", tror jeg ikke vi får tid til noe annet......
jente06OGgutt09 Skrevet 5. mars 2007 #15 Skrevet 5. mars 2007 Jeg lager for et døgn om gangen og da lager jeg hele greia... det funker helt fint her:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #16 Skrevet 5. mars 2007 Det tar da ikke lenger tid å varme opp ferdig mme fra kjøleskapet enn det tar å varme opp kokt vann! Kjære vene! Kjøp pulverbokser fra avent og ha riktig mengde pulver i, så er det bare å helle i vannet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #17 Skrevet 5. mars 2007 Enig, alle disse "farlige" tingene er så slitsomme. Vasker og koker heller aldri flaskene, tar masse tid, holder vel å bare helle ut slumpen og skylle litt. Gidder aldri spenne ham fast i bilsetet heller, tar jo fort mange sekunder det. Ellers, hmmm, vet ikke helt jeg. Hvilke andre farlige ting er det som tar så mye tid å unngå at man ikke rekker noe annet egentlig? Så kan jeg droppe dem også og få litt bedre tid.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #18 Skrevet 5. mars 2007 Nei, jeg skjønte heller ikke hvordan dette kunne ta så lang tid at man ikke rekker å gjøre noe annet den dagen?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #19 Skrevet 5. mars 2007 Hvor får man kjøpt sånne doseringsbokser?
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #20 Skrevet 5. mars 2007 Jeg ville iallefall aldri ha lagt mme for en hel dag, tror ikke det er heldig...! Jeg koker opp vann til alle flaskene hver morgen, heller vannet på flaskene og setter alle flaskene i kjølen... Så bare varmer jeg flaska i micro og heler pulver oppi...enkelt og greit:-)!!
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 5. mars 2007 #21 Skrevet 5. mars 2007 Jeg lager for ett døgn av gangen, og det er overhode ikke farlig. Det er ikke farlig så lenge flaskene står kaldt. Det er etter man har varmet dem at bakteriene begynner å florere. nesten så du ser de krabber inne i flasken..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #22 Skrevet 5. mars 2007 Her lager vi alle måltidene på morgenen. Hs som anbefalte dette! Hun mente at de ikke kunna vennes på å ha det helt sterilt, det kan de få skader av senere. allergier osv...så her er det mye forskjellig ute å går... Men inne på forumet her så skal vell alt gjøres "etter boka". Har ALDRI sett eller hørt om noen som har tatt skade av å lage opp måltidene for et døgn. dette sier de bare for å forsikre seg mot eventuelle saker, helt sikkert. Bare tenk på bakterieveksten på leker o.l Så kjære vene, ikke bli skremt av dette du som er innlegger!!!!!!!!
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 5. mars 2007 #23 Skrevet 5. mars 2007 Her lages for hele dagen på morgene - og det kommer jeg til å fortsette med!!! Doseringsboksene er jo alt for små kammer i og. Jeg har prøvd å gjøre det, men fant ut at det funket bedre for oss å lage ferdig. Ikke minst når pappan skal gjøre det - hehe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #24 Skrevet 5. mars 2007 Hvilken bok? her inne finnes det jo utrolig mange meninger om det meste ;-) Nå er det sånn at det finnes mange ulike bakterier, noen er bra, noen er mindre bra og noen kan være direkte farlige. Dessverre er det enkelte bakterier i en del melkeprodukter som kan være farlige dersom de får utvikle seg. Så en bakterie er ikke en bakterie. Og ikke stol helt blindt på hva noen på helsestasjonen sier. En barnepleier jeg kjenner (veldig koselig dame, ikke noe negativt ment om henne) mente at allergier kom av at man ikke lenger ga små babyer alt mulig (hun ville nemlig gi vår baby på 4-5 måneder iskake med nøtter i). Det motsier jo alt leger og helsesøstre jeg har spurt sier om allergi (ut fra det man vet fra forskning), så jeg velger å ikke tro blindt på teorien hennes...
Bølle&Frøet Skrevet 5. mars 2007 #25 Skrevet 5. mars 2007 Jeg lager klar mme for et 1/2 døgn om gangen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå