julipia-06 Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Vi skal reise med Norwegian innenlands i mai. Har baby på ca. 1 år da... Hvilken vogn er det lurt å ta med? Må kunne sove i den. Og koster det noe å ha med vogna? Eller er det gratis å sende på spesialbagasje? Tror kanskje det er noen nye regler, og at det koster ganske mye?? Kan noen hjelpe?
rødhette* Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 http://www.norwegian.no/sw185.asp#2 Vi kan ikke akseptere enkelt-bagasje som veier over 32 kilo eller mindre enn 2 kilo. Vi tillater en totalvekt på 60 kg. For barn under 2 år, kan man ha med seg inntil fem kilo innsjekket bagasje. Dette inkluderer bilsete, barnevogn eller sportsvogn. Barn under 2 år kan ikke ha med kabinbagasje utover mat for konsum under flyreisen.
rødhette* Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Det er det eneste jeg har funnet... Ville ringt dem, hvis jeg var deg. Jeg tenkte selv å gjøre det, for jeg skal ut og reise etterhvert. Men har fått låne vogn hos bekjent dit jeg skal, så jeg slipper den problemstillingen.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Reiste med Norwegian innlands for 10 dager siden, og med sas i dag. Hadde med bagvogn med understell, bilstol, en koffert og en sekk som jeg sjekket inn, og stelleveske som håndbagasje. Gikk helt fint, måtte ikke betale noe. Pakket bagen til vogna og bilstolen i samme plastposen (sånne man får på flyplassen) og understellet til vogna i en plastpose. Ingenting ble ødelagt.
julipia-06 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2007 åh? Skjønne fortsatt ikke hva som er reglene... Synes det er rart at man må bruke av bagasje-grensa til foreldrene hvis man skal ha med vogna... Har ei sportsvogn som jeg gjerne skulle ha hatt med. Men vi blir å ha med mye annen bagasje i tillegg... hmmm... må kanskje ta en telefon i morgen og høre om jeg blir klokere.
rødhette* Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Ja, jeg syntes også det er rart hvis man må det.. særlig fordi man bare kan ha med 2x20 kg bagasje, og må betale overvekt hvis noe overstiger 20 kg. En vanlig kombivogn veier jo fort mer.. Men slik det står der, virker det jo sånn. Så bedre å ringe og høre hva de sier på forhånd.
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 selv om man ringer å sjekker reglene,så er det ikke sikkert det stemmer når du kommer til skranken. noen ganger er de greie å lar deg slippe unna med noen kilo og andre ganger er de beinharde og tar betalt for ekstra kiloene. Tror mye kommer an på hvor greie han/hun på innsjekk er:o) reist mye og jobbet på innsjekk jeg:o)
snartmamma1978 Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Fløy Norwegian t/r Oslo - Stavanger i helgen og vognen ble ikke regnet med i totalbagasjen -vi hadde to vanlig bager i tillegg. Hadde sett på bagasjereglene og regnet i grunn med å måtte betale -men det slapp vi altså! På hjemturen var flyet fullt, så det skyldtes nok ikke mye ledig plass, heller. Men det jeg syntes var kjipt var at de ikke tok noe ansvar for vognen -det måtte jeg skrive under på. Gudskjelov skjedde det ikke noe med vognen vår, men det skjer innimellom har jeg forstått.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Så rart at du måtte skrive under, det måtte ikke jeg... Flydde også med Norwegian. Men kanskje det er noe nytt de har innført siden jeg flydde for 10 dager siden... Jeg også hadde mye mer enn 20 kg med meg, så tror nok ikke vogn og sånn går på den vanlige bagasjekvoten. Måtte ikke betale. Tror forresten at skader på vogn blir dekket av de fleste reiseforsikringer hvis ikke flyselskapet dekker det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 De gangene vi har hatt med vogn på fly har den ikke blitt med i totalvekta. MEN Norwegian ødela vogna vår og de dekker det IKKE. Hvis vogna er ødelagt må du melde fra om det på flyplassen og passe på å få bekreftelse på at det har skjedd under flytransport. Skjemaet sendes til reiseforsikringen din som da dekker tapet (minus egenandel), så sjekk reiseforsikringen din før du leverer vogna til Norwegian.
mai mammaen til to Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 vi dro til tenerife for noen uker siden..jeg hadde da med en trille til datteren min..den fikk jeg en sånn lapp på så sendte vi den et anent sted..så den gikk ikke på vekten
Fjusa Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 Jeg fløy med Norwegian t/r Oslo - Tromsø i beg. av februar. Sendte kombivogna som baggasje og betalte ingenting. Men jeg måtte skrive under på at de ikke hadde ansvar hvis den ble ødelagt. På Gardermoen pakket de til og med vogna for meg i en sånn diger plastpose. I Tromsø måtte jeg pakke den selv. Synes det fungerte veldig greit!
august igjen Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Norwegian tar ikke ansvar for vogner, da de mener barnevogner ikke er egnet som bagasje. For at de skal ta ansvar for dem, må de visstnok pakkes i harde esker (lett...) som de ikke har på flyplassen. Dette står på Norwegian sin hjemmeside. Men skulle vogna bli ødelagt vil vel reiseforsikringen denne denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå