Gå til innhold

Hva synes dere om dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte litt utenfor Oslo med dattern min til høsten da jeg har en skoleplass som venter på meg. Har søkt bhg plass til dattern min der. Samboeren min/pappaen skal bo igjen i Oslo, pga jobb og dattern han har fra tideligere forhold.. Han har da nok med utgiftene sine på leiligheten.

Så jeg vil bo da alene med dattern vår. Må leie oss en leilighet osv.. Blir det galt av meg å registrere meg som alenemamma da.. Vil ikke svindle eller noe, men jeg og sambo bor da ikke sammen i realiteten heller..

Hva synes dere ?? Hvor mye kan jeg evt få??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den kommunen jeg bor så blir man ikke sett på som aleneforsørger dersom mor og far er kjærester. Men er visst forskjellig fra kommune til kommune. Ring og hør :)

Skrevet

Jeg syns ikke du skal registrere deg som alenemamma når du ikke er det! Det er å svindle da...

Dere må jo ha tenkt gjennom dette og regnet med at dere klarte dere økonomisk siden du velger å gjøre dette???

Skrevet

Jeg velger å gjøre dette, fordi jeg ikke orker å bo sammen med han lenger.. sukk.. Må komme meg bort jeg..

Hovedinnlegger

Skrevet

Bestem deg da.... I hovedinnlegget gir du utrykk fro at dere er kjærester,du flytter pga skoleplass,han blir igjen pga jobb og tidligere datter..

Og over her er det ''brått'' fordi du ikke orker mer av han?...

Og det blir å svindle om du utgir deg for å være noe du ikke er for å motta stønad..

Skrevet

forskjell på og bo og være sammen innimellom pier..

skjønte godt hva ho mente jeg....

Skrevet

Jeg hadde registrert meg som alenemamma, uten å få dårlig samvittighet.

Skrevet

Hvis du skal bo alene og forholdet hangler,kan du vel ta det som en prøveperiode fra hverandre? Er det slik at du vurderer å gjøre det slutt? Isåfall ville jeg meldt meg som aleneforsørger. Men de kan se på hvor mye dere faktisk er sammen,og hvis det er ganske mye,kan det bli litt problematisk.

Skrevet

HVilken kommune er det som løfter på dynene til folk og beregner om folk er kjærester eller ikke?? Høres helt sprøtt ut!

Jeg og pappaen datteren min har sex iblandt, og oppfører oss til tider "kjærestete", har jeg da ikke krav på de støtteordningene som fins for aleineforsørgere?

Fordi vi bor 150 mil fra hverandre så er vi sammen 2-3 uker i forbindelse med samvær, da deler vi utgifter på mat osv. Er jeg svindler da?

Klart du skal søke om det du kan, du skal jo bo og forsørge aleine!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...