Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk siste uka før fødselen en stor hemorid på utsiden ved endetarmen....den fikk kjørt seg under fødselen og ble ifølge en barnepleier som var tilstede under fødselen; sprengt seg litt... Har prøvd å legge på isbiter; noen som har erfart at det hjelper? Bruker også salven alcos-anal; noen som har erfart at den har fått hemorider til å forsvinne? Hemoriden min er for hard og kort til at jeg får dyttet den inn i rumpehullet, som jeg har lest at er lurt å gjøre...er eneste utvei en tur til legen?Har lite lyst til det....noen som har et supertips for å få denne ekle hemoriden til å fordufte?? Det er nå gått en uke etter fødsel og den er hard og øm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk tips om å smøre honning på hemoriden, skulle visst virke. Men ikke på meg.... Men er jo kanskje verdt et forsøk? kunne jo hende det virket for deg.

Skrevet

ok, takk, det skal jeg prøve. Jeg leste akkurat om ulike grader av hemorider....da hørtes det ut som at min hemorid er av grad 4 som kan fjernes kirugisk!Huff!! Jeg tenkte kanskje den ville forsvinne siden den dukket opp i forbindelse med graviditet..

Skrevet

sheriproct salve (reseptfritt)

shreiproct stikkpiller (resept)

propolis salve, fås kjøpt på helsekosten

vask bak flere ganger om dagen, spesielt godt etter avføring

mosjon hjelper

Jeg hadde en hel drueklase etter fødselen og jeg visste ikke hvor rumpehullet mitt var hen.....tok ikke lang tid med smøring før det var borte!

Skrevet

Jeg fikk en skikkelig klase under fødsel og ble faktisk vurdert til kirurgi, men ville heller vente og se om det gikk bort. Og det gjorde det! Etter rundt 3 uker var alt skrumpet såpass inn at det ikke lenger var noen plage, og nå er det ingenting igjen.

På det værste fikk ikke jeg heller dyttet inn noe, men jeg måtte kjøle de ned med isbiter og smøre på Scheriproct analsalve + stikkpiller. I tillegg brukte jeg laktulose sånn at jeg unngikk hard avføring. Dette hjalp veldig, lindret. Men det er kroppen selv som leget seg.

Er det lenge siden du fødte?

Skrevet

Inne på bim-sidene under kjerringråd mot hemoroider er det et tips som funket for meg. Akkupressur - man presser på et punkt på foten. Gjorde det mens jeg så på tv, var skikkelig ømt til å begynne med, det punktet...Let opp siden oog les beskrivelsen, og prøv! Lykke til!

Skrevet

takk for alle gode råd! Blir glad når jeg ser at dere har fått "klasene" til å forsvinne uten kirurgisk inngrep! Nå ble jeg mer motivert! Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...