Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Jeg er svimmel. Ikke hele tida, men gjerne på morgenen etter frokost og togtur - når jeg sitter ned på forelesning. Jeg blir varm, svimmel, ser stjerner og føler meg kvalm. Jeg må gå hjem etterpå og er helt utslitt da - blir bare liggende på sofaen. Dagene går greit så lenge jeg holder meg hjemme og ikke overanstrenger meg noe. Jeg skal til lege neste uke for å utelukke fysiske "feil", men lurte på om noen har noen forslag, lignende opplevelser e.l. Kan det være noe psykisk? Jeg føler meg ikke redd når det skjer, og jeg hyperventilerer ikke, men det føles som om jeg må puste ekstra dypt for å få nok oksygen. Jeg er 20 uker på vei.
##lykkeliten## Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Er sykemeldt pga svimmelhet som skyldes lavt blodtrykk og opplever det sånn som du forklarer det.. Synes det var kjempeskummelt før jeg visste grunnen, men når en vet hva det er er det greiere og takle..
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Vet ikke om jeg har det samme akkurat. Men når jeg er på butikken f.eks, så hender det avogtil at kvalmen kommer, og da må eg komme meg ut, eller sette meg ned. Ellers blir alt svart (blir svimmel), hører bare lyder i det fjerne, lyset blir "dimmet" også kaldsvetter jeg:( Er helt forferdelig når det skjer, for det skjer nesten BARE når jeg er ute. Så da MÅ jeg komme meg fort ut til bilen. Men i går skjeddde det heldigvis når vi var hjemme så kunne bare treffe sofaen. Er redd det skal begynne å komme oftere. (var førstegang det skjedde hjemme) MEn tror det har noe med maten og stress å gjøre, så prøver å spise godt før jeg skal ut å stresse, men det hjelper tydeligvis ikke særlig:( Det er min erfaring:)
<3AlleGodeTingErTre<3 Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har nok ikke svaret på hvorfor du er svimmel, men tannlegen min (!) kunne fortelle meg det at når gravide ligger på ryggen f.eks så kan er det en nervegreie i toppen av magen en plass som presser på! Derfor ligger gravide ofte på siden og sover! Han var så bekymret for dette siden jeg skulle ligge i tannlegestolen serru! Men når du står oppreist vet jeg ikke hvorfor du er svimmel jeg nei! Håper det går bra hos legen!
HanseMo Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Hei, du har sikkert lavt blodtrykk. Dersom du har det er dette bedre enn å ha høyt blodtrykk. Om du har lavt blodtrykk, så får du beskjed om å ta det med ro, reise seg sakte, ingen brå bevegelser etc. Men en kan fint leve med litt lavt blodtrykk og ha barn i magen Synes det var rart at du ikke fikk time før, hadde jeg vært deg så hadde jeg svippet innom legekontoret og spurt om de kunne sjekke blodtrykket. Det tar bare noen sekunder. Får håpe det er dette du "sliter" med. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå