mammasprell Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Sønnen min på 1 år nekter å drikke vann. Han hr fått vann siden han var seks måneder og syntes da d var godt, da han var 9,5 måned ble han veldig syk med influensa og feber over 40. Da plutselig nektet han å drikke noe som helst! stakkars var jo ensten dehydrert! d eneste vi fikk i han av væske var eplejuice blandet med vann. Siden den gang har han totalt nekt for vann. Hva skal jeg gjøre? kan kan jo ikke gå hele dagen uten å drikke heller da. han drikker noe melk, men ellers må vi blande vannet med eplejuice, ren eplejuica vel og merke. har så lyst til at han bare skal drikke vann! prøver hver dag, flere ganger om dagen å gi han d. har noen noen råd, vil ikke at tennene hans skal bli ødelagte! og vann er jo selvsagt best for de små
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Vi hadde også en slik periode da hun var mindre. For vi ga også vann med eplejuice da hun var syk. Vi trappet gradvis ned mengden av eplejuice slik at hun vennet seg til mindre og mindre smak. Gjør som vanlig, lag det blandingsforholdet du bruker. Når barnet har drukket halvparten, heller du i mer vann, slik at smaken blir tynnere. Til slutt er det bare vann igjen. Det funka veldig bra her.
Laila77 Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 eg ville ikkje gidde å prøve noko fleire gongar for dag, kvar dag for å sjå om det går. ville i alle fall gjere min unge stressa på akkurat det. det blir mange nedelag både for forelde og ungen å stadig kome i negative situasjonar. er einig i at reint vatn er det beste å drikke, men det finst no mange gode alternativ: ei rekkje melkesortar, gjerne surmelk/drikkeyoghurt, mange ulike typar juice, varm drikke med weifa nypeekstrakt (spesielt når småen er forkjøla og tett) ulike vatn-typar med smak eller bobler (kolsyre kan skape litt luft i magen, så ver forsiktig). Det er viktig at ungen drikk nok, og spesielt når det er sjukdom inne i bildet. Med lite drikke blir snørr og slim tjukkare og meir plagsomt. I slike tilfelle seier i alle fall min lege og helsesøster at det er ok å sleppe litt på reglane og både gje saft og anna. Eg for min del har likevel litt negativ erfaring med det når ungen er liten, for han forstår ikkje at det er forskjel på når han er sjuk og når han er frisk. Eg og har vore bekymra for for mykje juice, for syre på tenna og slikt. Det vi har gått over til er Olden dråpe med villbringebær. Når han får drikke frå flaska sjølv er det stor stas. Vel er det bittelitt fruktsukker i denne drikka, men det er ikkje mykje. Ingen kunstige tilsetningar eller kunstig søtning. Då går drikka ned på høgkant. Trur det er kombinasjon av god smak og det å drikke av voksenflaske. Går jo fint å blande tynnare også etter kvart. Heilt ned til reint vatn, for flaska luktar fortsatt litt av bringebær. Det er i alle fall mitt beste tips.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 trapp ned på blandingsforholdet ja. Sakte men sikkert. Er ikke noen god vane å få eplejuice på flaske....datteren til en venninne av meg får fortsatt dette på natten og hun er over 5!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå