Meg og bøllegutta!! Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Førstemann hos oss var en skikkelig gukpegutt så vi var forbredt på at lillebror skulle bli det også......... og der fikk vi rett..... det som derimot bekymrer meg litt er at han har sånn skikkelig sprutgulp så ofte....... idag har han hatt det 2 ganger .......... sikkert hatt det 8 ganger på de snaue 3 ukene han har levd...... Han nesten brekker seg før det kommer opp masse............ Han er veldig glupsk når han spiser så det kan jo ha noe med det å gjøre............. Men kan det være noe galt med han siden han har sprutgulp så pass mye. hva er deres erfaring med gul
Meg og bøllegutta!! Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 4. mars 2007 Hva er deres erfaring med gulpeunger skulle det stå : ))
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 jeg ville ringt helsestasjon eller lege imorgen siden det er så ofte. Han kan ha problemer med lukke muskelen ned til magen.
lottaa Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 heisann! dejt er ikke farlig, sønnen min haddej dejt hele tidejn... men bare at han får i seg veske er det viktigste.. at han tisser liksom... dejt er helt normalt.. han er 7 mnd nå og gør dejt faktisk enda noen ganger.. men på en 3 ukers gammel baby ser dejt uendejlig mye ut for dejn lille kroppen.. husker dejt veldig godt.. men ingen ting å være redd for:)
ScaryMama Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Antakeligvis er det ingenting å bekymre seg for. Hvis han derimot har mye ubehag, det lukter veldig eller han har andre tegn som bekymrer deg bør du be om å få han utredet for pylorusstenose og refluks. Hvis han skulle vært så uheldig at han har en av tilstandene så er det heldigvis veldig lett å behandle. Det er antakeligvis bare på yttergrensen av det som er normalt av gulping, men hvis det er veldig plagsomt for dere så kan dere få kjøpt noe på apoteket som hjelper. Hvis du ammer, så kan tilsette noe som heter thick n easy til utpumpet melk, dette gjøre melken tykkere og gjør det vanskeligere å gulpe opp. Hvis du bruker mme så er det noe som heter enfamil ar som er veldig bra mot gulping. Det er tynt når det drikkes men blir 10 ganger tykkere når det kommer ned i magen. Jeg har en gulpegutt og jeg pleier å gi han dette etter at han har fått pupp. Har merket stor forbedring.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 mn blir d ikje verre for han å få d ut jenn då da?? =/
ScaryMama Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Jo det er vankseligere for babyen å gulpe det opp, det er jo det som er poenget med det. Jeg bruker det fordi babyen opplevde mye ubehag i forbindelse med gulpingen og fikk syre i spiserøret. Nå er han mye bedre og det han gulper er friskt, det kommer opp med en gang han spiser hvis han har spist for mye. Før pleide han å gulpe gammel, klumpete melk, men nå holder den maten seg nede.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Hei Min skatt hadde sånn gulp endel til han ble 2,5 mnd, da gav det seg.Nå er han 4,5 mnd og har ikke hatt sprutgulp siden 2,5mnd. Jeg ble også bekymra, gulpinga kom plutselig innimellom, ikke etter hvert eneste måltid altså.Slo meg til ro med at han la på seg og tissa og det at det ikke kom etter hvert måltid.Mener å ha lest et sted også at lukkemuskelen er litt svak på så små bebiser også og det orner seg etterhvert, altså ikke farlig.Men selvsagt må man jo vurdere om ungen sprutbrekker seg hver eneste gang den eter og ikke legger på seg f.eks , så må man jo snk med onkel doktor!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå