Gå til innhold

Skikk og bruk,flasker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan man vasker flasker?

1) Jeg skyller di i varmt vann så legger jeg di i en balje med varmt vann fra en vannkoker,skrubber di litt med en børste.Er dette feil?

Og:

2)Hvor varm skal melken være når man varmer de?Jeg pumper mm på flaske og setter i kjøleskapet til jeg skal bruke di.Når jeg skal bruke den setter jeg den i en balje med varmt vann, er dette feil?

Noen ganger blir lillegutt så svett i håret/nakken når han har fått flaske så jeg lurer på om den kanskje har vært for varm?jeg smaker på melken og heller litt på armen,men vet ikke hvor varm den skal være?bruker den bare sånn lunken liksom.

3) om jeg pumper meg for å gi lillegutt dette rett etterpå må jeg varme den først da?

Svært glad for svar for jeg føler meg litt lost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3) Bare å gi rett etterpå :-)

Skrevet

2) Tror det er max 40 grader den skal være

Skrevet

1) Flaskene bør skylles i kaldt vann først (for da løsner proteinstoffer som stivner i varmt vann). Hvis du ikke skal vaske de med en gang, kan du legge de i baljen med kaldt vann. Vask flaskene med en flaskebørste (egen til flaskene), godt varmt vann og bittelitt såpe (Zalo f.eks.), så fettstoffene løsner. Skyll godt med varmt vann.

2) Mange barn blir varme og svette av å spise. Dersom du kjenner på underarmen at dråpen "ikke kjennes" (har samme temperatur som huden din), er den passe varm.

3) Det går greit å gi melka du har pumpet direkte uten å varme den (er vel holdbar 2timer i romtemperatur.)

Skrevet

Husk å koke flaskene etter vask, før du bruker dem igjen, eller bruke sterilisator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...