Skrømti Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Mulig det er jeg som ikke ser skogen for bare trær, men jeg lurer på hvordan man gjør det i praksis når man dusjer babyer? Står under dusjen selv og holder babyen? Ser for meg at det å få dusja babyen er så upraktisk / vanskelig. Noen som ganske detaljert kan forklare meg hvordan de gjør det? Takk for eventuelle svar! Hilsen en smule forvirra førstegangs.
mai mammaen til to Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 jeg bader datteren min i badebaljen da.. men hvis jeg skal dusje selv og hun er våken er hun ofte med meg..når hun var så liten som din er så lot jeg henne ligge naken på et teppe på gulvet..så dusjet jeg ferdig meg så tok jeg henne med meg inn.det likte hun kjempe godt..
Gla-mor Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Føler du deg trygg på det, så tar du med babyen inn i dusjen. Men du må holde godt, for de blir litt glatte.... :-) Lurt å ha en håndduk klar til babyen så du kan pakke henne inn mens du tørker deg selv. Litt større barn (6-7 mnd) kan sitte i en badestol og bli dusjet, Kjempegøy med alt "regnværet" som det går an å leke med!
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 da han va så liten hadde vi han me i dursjen.. enten æ eller samboern.. gjorde det bare da begge va hjemme da.. for når mathias va ferdi henta bare en han å tørka han mens den som sto i dursjen gjorde sæ ferdi der!! nu e han 7 mnd å sitt aleian i baljen ( følle jo me da.. hehe) for han elske å bade!!
Bellen^2 Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Vi tok med knøttet på 2 mnd inn i dusjen for første gang i helgen. Siden mannen min var hjemme så dusjet jeg meg ferdig først så kom mannen min med knøttet, så dusjet vi to sammen. Skrudde ned strålen og vinklet den litt inn i et hjørne slik at han ikke skulle få den rett i ansiktet. Han var nok litt skeptisk, men storkoste seg etterhvert. Da vi var ferdige tok mannen min knøttet igjen og tørket han. Jeg tror vi skal øve litt mer når vi er to hjemme før jeg tør å gjøre det alene. Som det nevnes over så blir de ganske glatte og det er deilig å være to om det de første gangene.
Rut Bram Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Hvorfor dusje en 3 mnd baby? Vi bare bader vi... Eldstejenta vår begynte ikke å dusje før hun var over ett år og kunne stå i dusjen selv, synes det er vanskelig og upraktisk å dusje en baby, mye lettere å bade dem i en balje.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Det er greit å lære dem å dusje om en skal på babysvømming! Vi har enda ikke prøvd, men skal snart..
Skrømti Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2007 Ja, jo, egentlig er det jo ingen vits sånn sett. Tenkte bare det kunne vært hyggelig å dusje sammen med han noen ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå