Gå til innhold

Jeg trenger råd ang. legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min sovner bare hvis han får pupp. Selv om han ikke er sulten så skal han ha pupp for å sove. Det ender jo med at han spiser for mye og kaster opp. Så er det ny runde med pupp osv. Dette kan holde på ganske lenge. Han vil ikke ha smokk, ingenting annet enn pupp, vogntur eller biltur får han til å sove. Jeg holder på å bli gal, natt etter natt med masse pupp, gulp osv. i sengen. Jeg er så misunnelig på de som bare legger babyen og de sovner for seg selv. Hvorfor gjør ikke min det? Har jeg gjort noe galt? Trenger alt av råd fordi jeg er utrlolig lei dette leggestyret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øv mer på sutten, virker som han har et stort sugebehov. Prøv ut forskjellige typer gjerne med mm eller sukkervann på for å få han til å sutte på de.

Skrevet

har samme problem, selv om han ikke kaster opp da. Men sove kun med puppen i munnen det må han. Jeg har prøvd ALLE typer smokker som finnes, de blir bare spytta ut. Vet akkurat hvordan hovedinnlegger har det!

lurer på hvor det ender, gitt:)

Skrevet

Jeg har ikke hatt dette problemet selv, men jeg husker jeg leste i "The No Cry Sleep Solution" at dersom man hadde barn som bare ville sovne ved puppen skulle man begynne å lirke ut puppen hver gang ungen holder på å sovne. Dette skal etterhvert sørge for at barnet ikke assosierer soving med pupp. Dersom han begynner å protestere og skrike så skal man putte puppen inn igjen, men gjenta prosedyren hver gang.

Jeg husker ikke alle detaljer, men jeg kan anbefale deg å kjøpe den boka, der står det veldig mange gode og konkrete råd!

Forøvrig ville ikke min gutt heller ha smokk de første par mnd, men vi begynte å gi ham smokken når han var våken og fornøyd bare for å øve, og etterhvert ble han mer og mer glad i den og nå sovner han vha. den uten problemer hver kveld - så bare fortsett å øve!

Skrevet

Han sutter på den litt, men spytter den ut når han oppdager at det ikke kommer noe ut, også klikker han. Kan nevne at han er 4,5 mnd.

Skrevet

du sier ikke hvor gammel han er, men min sovnet heller ikke uten pupp en lang periode. Han bruker smokk han her, fra dag 1. Da jeg skulle kutte ut nattmåltidet begynte jeg å gi ham vann på flaske før melk. Etter hvert ble det bare vann og til slutt ingenting. Han er nå 11,5 mnd. Bare å legge ham i sengen kl 19 så sovner han som regel i løpet av 10 minutter. Er veldig konsekvent av meg når det gjelder tassen, tror at det er cluet :)

Masse lykke til, det går over men kan ta tid!

Skrevet

Han tar smokk på dagen, det bare nytter ikke i forbindelse med legging. Flaske nekter han, han gidder ikke å prøve å suge på den en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...