Gå til innhold

Hei! Noen som har hatt morkakeløsning to ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille, skjønne gutt ble født i uke 32 pga av akutt morkakesvikt. jeg ble i hui og hast sendt til Ullevål og måtte ta akutt keisersnitt. Merker at jeg er redd for at det skal skje igjen neste gang jeg blir gravid, og jeg er selvfølgelig redd for at babyen ev. skal komme enda før og at det ikke skal gå så bra som det tross alt gjorde denne gangen...

Har vært på samtale på Ullevål, og sjangsen er større for at man kan få morkakeløsning neste gang, når man allerede har hatt det en gang... Sjangsen r jo allikevel liten for at det skal skje, men jeg kan ikke la være å tenke på det...

Hilsen mamma til fantastisk gutt på nå 19 mnd(17 mnd korr.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg har ikke født for tidlig pga. akutt morkakesvikt noen gang, men fødte jenta mi i uke 21+6 pga. akutt betennelse i morkaka...

Gutten min ble født i uke 34+0, dette vet vi ikke grunnen til. Det gikk jo bra med han da =)

Jeg har hørt om andre som har født tidlig pga. akutt morkakesvikt, men har til gode (heldigvis..) å høre om at det samme har skjedd igjen.

Dette var ikke mye til hjelp, men vi får bare krysse fingre og tær begge to i neste sv.skap for at vi klarer å holde på gullene =)

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord:o) jeg har heller ikke hørt om noen det har skjedd flere ganger med, men vet at det kan skje...Vi må krysse fingre sor at vi klarer å beholde ungene i magen tiden ut neste gang:o) Positive tanker skader nok ikke;o)

Skrevet

Jepp, det gjelder å være optimist, så får man heller ta det som ev. måtte komme. Du vil nok få ganske tett oppfølging i neste sv.skap tenker jeg. Det fikk jeg i mitt siste nå, og kommer også til å få det (...og ikke minst kreve det...) i neste ;-)

Skrevet

Hei, jeg har hatt morkakeløsning i begge mine sv.skap. Første gang i uke 22, så neste sv.skap fikk jeg Abyl-e (blodfortynnende) da gikk jeg til uke 32. Neste gang må jeg ta blodfortynnende sprøyter som er mer virkningsfullt enn Abyl-e sa legen. Jeg fikk også veldig god oppfølgning i mitt andre sv.skap og får nok det i neste oså. Dette må du også kreve, ring sykehuset når du blir gravid og forklar situasjonen. Spør om blodfortynnende kan har positiv virkning for deg. Hadde jeg ikke tatt Abyl-e i mitt andre sv.skap hadde jeg nok helt sikkert hatt 2 graver å stelle idag, istedenfor ett barn i fanget.

Skrevet

Hei:-)Jeg hadde morkakeløsning i første svangerskap.Fikk en gutt da i uke 24.Fikk tett opfølgning nå når jeg ble gravid igjen,og denne gangen gikk det kjempefint.Fødte en flott frisk gutt i uke 38.Hadde ingen problemer nå med siste svangerskap.Fikk beskje på sykehuset at morkakeløsning var lite sjanse for at det skjedde en gang til.

Skrevet

Tusen takk for svar dere!! Jeg håper på å slippe i det andre svangerskapet, og vet jeg skal få god oppfølging på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...