Gjest Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Snuppa på 2,5 år har bare tre hjuls sykkel. Når passer det å gi liten sykkel med støttehjul? Til sommeren når hun er tre år? Hun er veldig liten av vekst, så hun rekker ikke helt fram til pedalene på trehjuls sykkel enda.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har hørt at barn helst ikke bør få tohjulssykkel før de kan sykle uten støttehjul. De lærer å sykle skjevt og utre av balanse. Jeg synes det høres logisk ut, og velger å vente. Tror jeg..... 4-5 år kanskje? Husk at de får høy fart og kan være "farlige" fordi de ikke skjønner seg på trafikkvett heller.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Det er sant..Nå har vi sånn trehjulssykkel med stang bak slik at vi dytter henne, hun rekker ikke ned,så blir ingen sykling enda. Da kan jeg trygt vente uten å føle meg overbeskyttende da:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Vet at mange synes det er stas med en liten unge på tohjulssykkel, men jeg tror det er veldig lurt å vente..
Med begge 2 utenfor magen!! Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Her tar dere heeelt feil hehehehehe Det er sånn at de ikke bør sykle på trehjulssykkel pga feil teknikk... De bør hoppe rett på tohjulssykkel med støttehjul! Så blir nok tohjulssykkel til sommern' Finnes vel fordeler og ulemper ved alt! Bare velg å hør på den eksperten som har de teoriene som passer deg best hehe
lbml Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Det kommer an på når barnet rekker ned til pedalene og hvor intressert det er i å prøve å sykle på en tohjulsykkel, og hvor trygg den er på å sitte på den. Jenta vår syklet på 2 hjul sykkel uten støttehjul når hun var 3 år, 4 mnd og 3 uker ) Da lærte hun det helt selv fordi nabojenta på 5 holdt på å lære seg det. Det gikk ikke med vår hjelp. Hun hadde da syklet på 2 hjulsykkel med støttehjul i litt over 1 mnd.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Disse kjempesmå tohjulingene som er fra 2-3 års alder er veldig vanskelig å sykle på. Det er pga de små hjulene. Men unger får nå til det meste, men jeg ville ikke stresset det. Jeg har også hørt at trehjulsykkel ikke er noe særlig pga teknikken, men det er jo artig likevel da. Eldstegutten min har hatt trehjulsykkel, men han lærte ikke å sykle noe senere enn kompisene for det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå