Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Hei, Jeg og min samboer ønsker å pusse opp i hjemmet før barnet kommer. Hva bør gravide unngå å delta i? For eksempel oljemaling, kvistlakk, vannbasert veggmaling, flising på bad/kjøkken osv. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 når du skal male er det viktig at du har god utluftng slik at du ikke puster inn for mye av malingslukta, da kan du bli ør i hode og føle deg dålig, som regel kjenner du deg fram på det..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Jeg tror det beste er å unngå all type maling, lakk osv mens du er gravid, dessuten skal ikke en liten baby puste inn dette heller. Har hørt at de vannbaserte malingene heller ikke er så bra, det skilles ut gasser, bare at man ikke lukter det. Altså, la mannen din ta seg av malinga og du får holde deg et annet sted mens det tørker :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 det er forbudt med maling som utgir farlige gasser i norge så det går sikkert fint=) snakk med de på fargehandlen så får du garantert vite nok=)
september troll på vei;) Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Vi totaloppusser leilighet om dagen. Jeg er i fn form, så jeg vil gjerne være med på alt sammen. Ganske utålmodig, så orker ikke å sitte å se på. Jeg maler og grunner og pusser men bruker sånn ordentlig gass maske som jeg har kjøpt på maxbo. Den er fin. Fjerner gasser og lukter, men gir gnagsår på nesen;) Koster 730 kroner, og jeg føler meg trygg med den. Har hørt at man skal holde seg unna olje maling, og at man da kan ikke trenger å bruke maske, men jeg vil heller være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Hei! Dette er et område forskningen ennå ikke vet alt om, og svaret du får avhenger av hvem du spør. Men hvorfor ta sjansen? Jeg har overlatt all maling til samboern. Dette tør jeg ikke gamble på. Hva om forskerne om 5 år kommer fram til at visse sykdommer hos småbarn er forbundet med avgasser fra maling. Er det da verdt å bli ferdig med oppussinga denne måneden. Jeg bare spør. Lykke til
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Ville vel holdt meg unna det som har sterke lukter osv..Om du har et friskt svangerskap ellers saa er det vel ikke noe i veien for aa gjoere det meste selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå