VinterSol+2 Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Syns jeg er så heldig jeg:) Har en mann jeg elsker, og som elsker meg tilbake.. vi venter en liten prinsesse som vi også elsker allerede, selvom det er noen mnd til hun blir født.. Jeg bor i et land der det finnes fine støtteordninger for studenter som venter barn, og jeg har mulighet til å ta et helt års permisjon, MED støtte.. Riktignok så skremmer den nye rollen meg, tenk at jeg skal ha ansvaret for et helt nytt menneske, for dette menneskets oppvekst og livsforståelse... men det er jammenmeg et privilegium også! Og sammen skal vi klare det:) Kroppen krangler litt innimellom, - bekkenet og isjasen er litt slemme med meg, men ikke egentlig mer enn jeg kan regne med.. at kondisen plutselig har blitt dårligere vitner jo bare om at magen vokser og at det er et lite under inni der.. og at jeg i natt ikke fikk sove noenting fordi vesletulla sparket og sparket.. vel det betyr jo at hun lever og har det bra! Fantastisk! Jeg er så heldig å ha en stor familie, både egen familie og svigerfamilie som bryr seg og gleder seg med oss... og gode venner som er der for meg.. Jeg går på en høgskole som er helt elendig, men nå er det bare 13 uker igjen av skoleåret, og etter det så bytter jeg høgskole, for ingenting som tilsier at man ikke kan bytte! herligheten så fantastisk jeg egentlig har det! Er så takknemlig! Flere som har det sånn? at selvom kanskje en har noe vondt her eller der, eller enkelte ting av og til går galt.., -så har man det egentlig veldig bra? Skulle svare på denne mor-barn-undersøkelsen, der en fikk spørsmål om en føler at en har oppnådd det en vil i livet? Vel, tatt i betraktning min unge alder, så har jeg allerede oppnådd mye mer enn det jeg hadde trodd at jeg skulle på denne tiden.. selvom prioriteringene har forandret seg!
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Ja, jeg føler det også slik. Har verdens beste mann og to herlige små gutter som gir så mye glede og en tredje underveis. Vi er friske, har penger til mat og å bo i hus, min mann har jobb og jeg nærmer meg slutten avstudiene og ser faktisk ut til å kanskje ha ok jobbutsikter jeg også :-) Klart jeg skulle ha forandret på noe om jeg kunne, men egentlig så har jeg det kjempebra! Joda, bekkenløsningen plager emg skikkelig nå, men det er bare ca 3 mnd igjen så er det over og det skal jeg klare.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har det også bra! Første gang jeg har følt en sånn gjennomgående lykke som jeg føler i denne perioden av livet mitt:) Føler det er fordi jeg begynner å bli voksen og har tatt valg som er riktige for meg. Jeg har en ok utdannelse og en jobb som jeg er fornøyd med og har en datter som gir meg livsglød og glede hver dag...mannen min vil jeg ikke bytte ut med noen annen i heeele verden! I tillegg til dette er jeg nå gravid og har et hittil meget behagelig svangerskap uten nevneverdige plager..drømmehuset står ferdig til høsten og der skal vi nyte livet videre sammen alle fire:) Jeg er heldig som har det så bra!! Utrolig fint av deg som har laget en såå fiin tråd ))
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Helt enig, har det egntlig generellt bra jeg også! har en utrolig samboer som hjelper meg masse, god økonomi og et generelt bra liv. Har ikke så mange plager utenom bekkenløsningen og det den fører med seg, og er generellt superglad.Selvfølgelig har jeg mine bekymringer for hva som skal skje. Jeg er bekymret for om babyen har det bra og om vi kommer til å klare dette. Men det går fort over. Vi er fantastisk hedige, tenk på de som ikke kan få barn, og de som vokser opp i en situasjon hvor de ikke kan gi barnet det de ønsker å gi. Nei generellt sett har jeg det egentlig strålende!
minime<3 in belly Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Smil til verden så smiler verden til deg...... Ja livet er bra om dagen, akkuratt slik jeg har forespeilet meg det å gå gravid.... Selvfølgelig har vi litt vondt her og der og hormonene løper litt løpsk av og til, men i det store hele så er livet helt hærlig.... "Mannen" min elsker meg, jeg elsker han, vi har en spire i magen og jeg har ei "ste" datter på 5 år. Vi skal bygge hus og har det veldig bra sammen...
m den lille Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har det bra! Det er ting som ikke er så bra, men det viktigste i livet mitt er bare å smile over - jeg har et friskt barn i magen og jeg har en mann jeg forguder og som forguder meg tilbake. Vi må ikke i vår lille rare hormonverden med alle våre vondter, glemme hvor heldige vi er som bærer på små mirakler i magene våre, i et godt land hvor vi har muligheter til både jordmor, permisjon, sykemelding og pengestøtte. Smil!
VinterSol+2 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2007 åå, syns denne rekka er så koselig at jeg dytter litt jeg.. Må skryte litt og.. mannen min kom hjem fra skottland i går, og det var bare såå deilig å ha han hjemme litt.. til morgenen i dag kom vi oss bare ikke opp (greit når han har fri og jeg ikke har forelesning før etter lunsj..) ble liggende i hverandres armer og bare smile og være lykkelig i to timer før vi stod opp... Livet er herlig dere:)
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Ja, sånn har jeg det også! Jeg kan sitte på jobb og ta meg selv i å glise fra øre til øre fordi jeg kjente et lite spark i magen! Jeg gleder meg til å komme hjem, for da får jeg og magen masse kos! Det er riktignok skikkelig skumle ting som skal skje (unger er ikke tull!), men jeg vet vi har mange rundt oss som støtter opp, og er glade i oss!
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Så deilig å lese et sånt innlegg, jeg synes som regel det blir litt for mye syting her inne. Hipp Hurra for oss som har det bra!!
Luans mamma Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 JA! Jeg har en mann og en pus som er helt nydelige, som elsker meg,magen min og den lille hybelboeren =) Jeg gleder meg over hvert eneste spark og ser såååå frem til å bli mamma for denne lille, livlige gutten. Klarer ikke å tenke på annet. Klart at kroppen ikke er som før,men det overlever jeg. Det er SÅ verdt det!
VinterSol+2 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2007 hahaha.. i går kveld i sengen kommer min kjære og hvisker meg i øret... "du... vet du hva...?" "nei?" "du begynner å bli brei over rumpa!" og så gliste han fra øre til øre.. han syns visst det er spennende med de forandringene som skjer med kroppen min han og! Iallefall er han fornøyd med at det syns at vi skal ha barn:) det er jo bra da.. hehe
Luans mamma Skrevet 6. mars 2007 #12 Skrevet 6. mars 2007 Ja,mannen min elsker den gravide kroppen min han også. Jeg har jo alltid hatt former, men han synes det er helt ålreit at puppene er blitt ENDA større =) Dessuten elsker han å stryke meg over magen og smiler fra øre til øre hver gang han kjenner et spark. Pusen min er også blitt veldig glad i å ligge med hodet oppå magen min. En kveld sparket lillegutt så hardt at pusen bråvåknet og flyttet hodet lengre ned....Hahaha!
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #13 Skrevet 6. mars 2007 Eg føler meg også veldig bra! Er så lukkeleg for at vi skal bli tre, at vi skal bli ein liten familie - og eg nyt den vaksande magen. Har ikkje hatt store problem (anna enn vanvittig kvalme i fire veker) og no har eg meir energi og trivst veldig godt som gravid! Har ein aktiv krabat i magen, som sparkar både meg og meksikanaren titt og ofte. Vi har det godt heime, har flytta inn i større leiligheit og trivst godt på Tøyen Livet er herlig!!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 6. mars 2007 #14 Skrevet 6. mars 2007 Maa slenge meg paa denne fine traaden. Jeg er som dere fleste andre VELDIG fornoeyd med livet mitt naa. Jeg har funnet mannen jeg uten tvil vil dele livet mitt med og vi venter vaart foerste barn. Det foeles som om den siste biten av puslespillet faller paa plass naa, og jeg er saa utrolig lykkelig. Babyen i magen er etterlengtet, og skal faa all mulig kjaerlighet i livet. Det eneste vanskelige naa er at min engelske mann har en arbeidserfaring som ikke gir ham enkel tilgang til arbeid her i Norge. Saa vi vil slite litt oekonomisk inntil han faar seg en god jobb, og det kan ta litt tid. Men naar det ordner seg saa vil livet bli perfekt! Det er DEILIG aa foele seg saa heldig! Lykke til videre alle sammen.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 7. mars 2007 #15 Skrevet 7. mars 2007 dytter litt, i tilfelle andre vil henge seg på denne positive tråden...
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 7. mars 2007 #16 Skrevet 7. mars 2007 ÅÅÅÅÅÅHHH, jeg ble helt rørt jeg av og lese om alle disse lykkelige omstendighetene og må føye meg til her jeg også!! Jeg har verdens beste mann (kjæreste) en flott jobb, flytter inn i drømme huset den 24mars, og har verdens nydeligste og og venter på verdens nydeligste baby! Livet kan ikke bli bedre!, selv med upps and downs... jeg har jo selvfølgelig også hatt mine runder med oppkast og vært utafor og lei meg...men livet smiler til meg... Vil også med dette bare si at jeg mistet et vennepar i en trafikk ulykke på fredag, det er vondt, men de fikk gå sammen i døden..de skulle gifte seg til sommeren...dødsannonsen sto i aftenposten igår..RIP kjære Mona og Simen. vi tenker på dere! Men når dette er sagt, så i sorgen så er også gleden!! Stå på alle vakkre vordende mødre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå