Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Babyen min skal ikke ha melkeproteiner pga mye allergi i familien før han er minimum 1 år gammel. Problemet er bare det at ingen av grøtprodusentene har noe annet en mais og risgrøt uten tilsatt melk!!! Og de grøtene er ikke populære her i huset. Ikke vil jeg gi han den såkalte allergivennlige grøten til Nestle heller, den er jo tilsatt sukker!!! Helsekosten har jo grøt uten melk, men på helsestasjonen her sier de at de grøtene ikke dekker jernbehovet deres. Ikke liker han leverpostei og ikke kan jeg gi han Prim... Noen som vet hvordan jeg da skal få dekket jernbehovet hans? Middag er ikke noe slager her heller, har prøvd å lage diverse retter med linser, grønne grønnsaker, kjøtt osv uten særlig hell. Begynner å bli bekymret for jernlagrene hans!
ukjent Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Gutten min på 8mnd før grøt uten melk og jern. Han lever i beste velgående(he,he). Selv har jeg har en mistanke om at hysteriet rundt jernberiket grøt er skapt av barnematprodusenten som vil selge flest mulig produkter. Jeg er ingen ekspert,men det fins andre måter barnet kan få i seg jern på. 1. Velg et jernrikt kornsalg som eks hirse. Server grøten med usukret saft eller syltetøy på eller ved siden av. C-vitaminet i bærene gjør at kroppen tar til seg jern. 2. Sørg for å gi barnet kjøtt og feit fisk. Jeg gir min dette 2-3 ganger i uka. Han er veldig glad i moset laks og potet. Brokkoli, persille, tomat og advokado inneholder mye jern. 3. Har du jerngryte, bør du lage grøten i den. Jerngryte gir nemlig fra seg jern til grøten(tro det heller ei,men det var slik de gjorde det før i tiden)
mai mammaen til to Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 jeg har en datter som ikke spiser så velidg mye fast føde enda (er snart 10 mnd)..snakket med legen her for noen uker siden og hun sa at det var ingen problem at de fikk for lite jern i seg før de blir rundt 1 år...så var bare å amme i vei sa hun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå