Zandra72 Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 I helgen da jeg skulle rydde litt mer i dybden....hmm....så fant jeg ut at det er MASSE mugg i leiligheten min! Jeg har merket at det har vært veldig rått her inne og syntes det var fuktig bak senga mi. Jeg har senga mi inni en krok av stuen som jeg har forheng foran. I dag etter at all bursdagsfeiring var over dro jeg fram alt sammen. Å fytte rakke`n!! Det var loddent bak senga! Og det var gjennom bløtt på teppet! Og det var grønn og svart langs hele veggen bak der! Lukter skikkelig rå kjeller....fysj! Og dette har jeg sovet i....blæ!! Barna har vært veldig mye syke de siste månedene og i år har jeg nesten brukt opp kvoten min på sykefravær med syke barn! Dette er helt klart pga muggen! Så i morgen skal jeg ta meg fri for å gå å snakke med huseieren! Og jeg skal kreve tilbake husleie og betaler ikke mer husleie framover nå! Håper de ikke setter seg på bakbeina og prøver å skylde på meg altså.....da blir det krig! Her er det rett og slett helseskadelig å bo og vi skal ut så fort som mulig! Og midt oppi alt så er det en drømmebolig til leie akkurat der vi ønsker å bo:o) Har ringt på den i dag og hun var veldig positiv:o) Leiligheten ligger bare 400 meter fra skolen der barna gikk før og har matbutikk ca 300 meter unna! Den er helt perfekt inni også! Hun som leier ut skulle ringe meg tilbake i kveld....dette blir spennende! Jeg må vel ha noen rettigheter som leier av leilighet og kan jeg kreve å få tilbake noe av husleia som "plaster på såret"? Og de kan jo ikke kreve 3 måneders oppsigelsestid når de uansett må reparere leiligheten før de kan leie den ut igjen? Morgendagen blir spennende.....håper vi kan flytte nå i løpet av mars!
Ronja65 Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har ikke så mye greie på det der. Men prøv å søk på bladet Dine Penger. De har en masse artikler om div rettigheter.. Hvis ikke så går det å ringe Jus-bussen el lignende gratis juridisk rådgivning. Sjekk aleneforeldreforeningen om de har noen link. Forsikringsbolag.... Ja, det var noen tips...Håper du finner ut av det... Og igjen. Grattis med din nye lelighet, leste over at du fått den...Så fint;.)))
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Jeg kan trøste deg med at ei venninne av meg som kjøpte en leilighet fikk det trekt tilbake pga mugg og sønn hadde fått astma. Så jeg vil tro at som leietaker har du visse rettigheter og det bør gjelde for det at leiligheten ikke er i den tilstanden som du ble fortalt. Du burde si at du vil gå videre med dette innenfor forbrukerrådet hvis dere ikke kommer til en enighet. På nett der også vil jeg tro du kan få opp de reglene du har som leietaker. Lykke til
Blomsterenglene Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Du har rett på å flytte med en gang viss du har unger. Det fikk jeg etter mye om og men av huseieren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå