Gå til innhold

Hodepine og svimmel hveer dag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som har hodepine og plages av å være svimmel hver dag??

Først kommer svimmelheten også kommer hodepina med en lett kvalme..

Bør jeg gå til legen imorgen eller kan jeg vente 1 uke på min ordinære time? Har jo hatt d sånn lenge nå da så..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Både ja og nei, om du skal vente. Jeg tror kanskje det er litt mangel på jern i kroppen din. Når vi går gravid så er det vanlig at dette synker, og det kan bli skikkelig ubehagelig. Hadde det selv en periode.

Kan du ikke bare stikke innom legekontoret i morgen da og høre om de kan ta en blodprøve for å sjekke blodprosenten din? Er fort gjort, og da får du hvertfall bekrefta om der er det, og så kanskje starte opp med å ta jern. Er det ikke der problemet ligger, så får du heller ta det opp med legen din om èn uke:)

Men i tillegg så må jeg minne deg på; DRIKKER DU NOK VANN?? ;) Mesteparten av svimmelheta og hodepina mi kom av at jeg drakk for lite.

Lykke til da=)

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg har tenkt på jernmangel selv også, men.. De på legekontoret sa ikken'o om det da de målte blodprosenten min sist.. for bare ei lita stund sia..

Men jeg skal spørre.

Skrevet

Ja jeg har det. Er forferdelig slitsomt å våkne med hodepine hver dag. Trodde det var jernmangel men det var det ikke og jeg drikker bare vann og masse av det. Blodprosenten min var også bra. Legen mente det var fordi jeg var stiv i nakken så jeg har bestilt time hos fysioterapeut for å se om det hjelper. Det er hvertfall verdt et forsøk:) Gå til lege i morgen sier jeg, er jo så utrolig slitsomt å gå og ha det vondt. God bedring!

Skrevet

ja det er slitsomt å med den jobben jeg har så blir det bare verre..jobber på sykehjem..

takk for svar:)

Skrevet

Jeg er villig til å vedde en tier på at du har lavt blodtrykk. Lavt blodtrykk kan gjøre deg skikkelig svimmel. Og dersom du har lavt blodtrykk og drikker lite (blodtrykket senkes ytterligere da), så er det visstnok den vanligste årsaken til at man har hodepine under graviditeten. Det sa jordmor til meg da jeg klaget over det samme i forrige uke.

Hun sa at jeg trenger 3-4 liter vann om dagen nå, og ba meg sjekke at jeg faktisk får i meg så mye. (Svaret er helt klart nei!). Prøv selv, du, å fylle vann på fire enlitersflasker og bare drikk av det vannet en hel dag. Da ser du om du er i nærheten av å få i deg så mye væske som du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...