♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Trenger tips på fine norske (norrøn opprinnelse) guttenavn. Eneste jeg har kommet over som er fint er Trym, men synes foreløpig ikke at det er 100% rett. Hva liker dere?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Liker best norske navn jeg også, selv om jeg lurer på om det må være i kategorien Balder eller Ask for å være norrønt nok ift. din definisjon. Her er mine favoritter: Håvard Sondre Håkon Olav Magnus Harald Øyvind og for øvrig liker jeg Andreas (men det har opprinnelig bibelsk opphav, selv om det er den norske utgaven av navnet) Er klar over at det er veldig mange som vil ha unike navn nå for tida, men jeg ser på det som en stor fordel at barnet slipper å føle seg unormal på grunn av navnet sitt. Har for eksempel vært ute for en som ville kalle sønnen sin for Ole Bactus. Jeg synes ikke det er noen god ide å kalle sønnen din for Ole Bakterie uten at du er helt sikker på at han er størst og sterkest i klassen, og veldig flink i fotball. Det er viktig å huske på at barnet skal ha det samme navnet hele livet, også når han er 53 år og kanskje bedriftsleder. Det er jo trist hvis datteren din ikke kan bli statsminister når hun blir stor fordi hun har et navn som høres helt på jordet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå