Madde 81-fikk jente 16.jan :) Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Jeg tenkte å skrive et lite dikt inne i dåpsinvitasjonen... Noen tips?
mola06 Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Vet ikke om det er helt dette du søker, men sjekk innlegg lengre ned; 28.10.06 av SpiseLise.
Enitsirk79 Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Bare limer inn noen jeg fant jeg: Et lite barn, en liten kropp, en liten hånd som rekkes opp. Et nydelig lite smykke, hjertelig tillykke! ________________- Ten little fingers And ten little toes, The sweetest of smiles And a cute little nose, All these add up to the same precious thing - A baby - the greatest of gifts Life can bring _______________ Hånden min er liten Av: Føbe E. Edvardsen Hånden min er liten, ja vel Foten min er kort, ja vel Jeg kan ikke alt , nei vel - men jeg er i farta like vel Jeg bitte litte granne liten, men det er jammen bare bra. Var jeg større ville jeg ha vært sliten, og hvem skulle ha gjort det jeg gjør da? ___________________________ I det en ny baby blir født, er det som å pakke opp en presang dere har vært nysgjerrige på i nesten et år - og så finne at den inneholder noe mye mer spennende, mer velskapt, mer fantastisk enn dere noen gang hadde drømt om. ___________________ Et barn er en gave hvis verdi ikke kan måles med annet enn hjertet. ____________________ Et lite under kom til verden hele 9 mnd tok denne ferden. dette lille under var en velskapt gutt og i hjemmet ble det stor salutt. En ubeskrivelig kjærlighet så ren og full av ærlighet. Det ble til ære og gavn og....ble hans vakre navn. Så.....velkommen til verden du lille skatt all lykke til deg når du på livet tar fatt.
Supermum ;) Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Å så morsomt!Akkurat det holder jeg på med også! Vi lager et lite hefte, med monogram "og det hele"; navn, fødselsdata (da kan de som vil gravere slippe å spørre oss direkte), hva navnet betyr, og så siste siden med et dikt. (Med bilder av babyen mellom hver tekst-side.) Til min eldste datter hadde vi følgende dikt: "Gleda er mest alt for stor til å bæra Hei, vesle unge, velkomen på jord! Ubrukt er livet ditt -open ligg verda Ventar, og gler seg til dine spor." Er det ikke vakkert! Vi vil jo helst at hvert barn skal ha noe unikt, så nå har jeg reservert følgende bok på biblioteket; Foreldretanker; Dikt om barn fra nyfødt til voksen av Kristin Bae Mysen. Håpet er å finne noe der. Hvis du i mellomtiden har funnet et fint dikt, så blir jeg veldig glad om du skriver det inne her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå