Gå til innhold

Han vil ikke spise, trenger noen gode råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pode på snart 1 år. Han har vært litt pjusk i det siste, forkjølet og hoster, men ikke feber og er i full vigør. Siste 3 dagene har han hatt fullstendig matnekt, det eneste vi får i han er litt youghurt, mme, vann/juice og litt hvetebolle.

Er litt turbulent hjemme hos oss akkurat nå, en usikker graviditet osv, tror dere han merker dette?

Han har våte bleier, men ikke like våte som han pleier.

Noen som har en formening om jeg bør kontakte lege, eller går dette seg til?

Huff, er så mye nå for tiden:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

maten er det ikke så farlig med når de skranter :-)

Bare de får nok væske - og har de 4-6 våte tissebleier får han nok væske (så lenge de r våte er det ok - behøver ikke være tunge)

Så lenge allmenntilstanden er ok behøver du nok ikke bekymre deg.

Litt væske nå og da istedet for store porsjoner med drikke er best.

Skrevet

Han er heldigvis veldig flink til å drikke:)

Da får jeg bare håpe at det bedre seg med matinntaket.

Takk for at du svarte meg:)

Skrevet

Da ordner det seg nok snart ;-)

God bedring

Skrevet

Vi har også hatt samme problemet med vår gutt på 8 mnd, har vært til legen to ganger vi, men det er også pga at han har hatt så stygg hoste. Gutten vår har hatt mye tørrere bleier siste dagene enn han bruker, og et måltid har bestått av toppen et par skjeer grøt/middag/frukt og 20-40 ml mme... men legen mente at så lenge man fikk i de litt væske, gjerne saft med litt sukker i, så er det ingen fare. Som blomman sier over så må du se på allmenntilstanden, vår gutt har vært veldig sutrete, og det mente legen var et godt tegn. Tegn på dehydrering er tørr tunge, innsunkne øyer, og de blir veldig slapp, da må de innlegges for å få intravenøs.

Det går nok over, vi fant ut at vi ikke skulle stresse sånn med denne mate, bare la han få supe i seg litt melk eller vann når han vil :)

God bedring til dere, mange små som er syke nå stakkar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...