Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 fant ut nå at jeg er gravid, og ifølge legen er jeg i uke 22-23 sånn ca... drev å datet en fyr i våres og i høst, og tydeligvis har ikke p-pillene funka! har ikke pratet med fyren på flere mnd... dette var litt av et sjokk!!! hva skal jeg gjøre... ??' noen trøstende ord?
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Oj, det var jo litt av et sjokk det du bør gjøre nå, er å velge om du skal kontakte fyren eller ikke. Jeg syns du burde gjøre det, han har rett på å få vite at han skal bli far. Så må han velge om han vil ta ansvar eller ikke. uansett må han betale farsbidrag. Du burde også ta kontakt med jordmor hvis du ønsker å gå til dette, de har ofte litt venteliste. burde også få en time til ultralyd for å få nærmere beregning av termin. jeg tror dette kommer til å gå strålende. Det var nok et sjokk for deg, men det går over og om en liten stund kommer du nok til å glede deg kjempemasse til babyen kommer lykke til videre, hold oss oppdatert da:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Har du ikke merket noenting før nå? jeg vet om ei som også fant det ut så sent, men syntes det er veldig rart. Hva med mensen da? Men noen trøstende ord skal du også få. Jeg kan jo ikke si hva du skal gjøre annet enn at du må gjøre det du føler er best for deg. Du kan jo snakke med han, høre hva han sier. Han kommer jo til å få et sjokk, minst like stort som du, men du viste det jo ikke noe før du heller, så jeg håper han forstår deg.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 tusen takk for trøstende ord... jeg har hatt mensen hele veien så har ikke skjønnt noe, har jo ikke vært i min villeste fantasi en gang! hilsen hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Hva fikk deg til å fatte mistanke? Hvordan fant du det ut? Det går nok kjempe bra skal du se
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Ojsann, det var jo litt av en overraskelse.. Det ordner seg nok det, du må vel bare ta kontakt med fyren, ikke alltid folk finner ut de er gravid hvis man fortsatt får mensen..
Spira31 Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Oi ska sei! Må jo få sei gratulere då Det ordne seg nok på et vis uansett! Må bare få tid te å la det synke... men har du fått vært på ultralyd nå? Ka med liv i magen? masse lykke te:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 for et par dager siden så begynte jeg å føle meg så oppblåst, selv på morgenen, og da er vanligvis magen flatere enn på kvelden og resten av dagen. pluss at jeg en liten tid har føltes ut som *"leamus" på magen... som da har vært ungen:) så da tenkte jeg at jeg fikk dra til legen å høre hva dette var..hvorfor jeg følte meg så oppblåst. har ikke fått noe mage egentlig, utenom de få kg jeg har for mye fra før!! hvorfor jeg har hatt mensen vet jeg ikke, kanskje fordi jeg har gått på p-pilla hele veien? hilsen hovedinnlegger
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Ja, det kan jeg tenke meg var et sjokk!!Men jeg er helt sikker på at du kommer over sjokket etter hvert som du får vent deg til tanken=) Selv om du er kommet et godt stykke på vei kan det sikkert være greit å få kjøpt/lånt deg en bok du kan lese i, og se hva du har i vente og hva som har skjedd inni deg. Har en sånn bok selv. Der står alt man lurer på. Tror det kan hjelpe litt på sjokket...det hjalp i allefall meg, selv om jeg visste det med engang da=)Og så vil jo også jeg råde deg til å ringe jordmor i nærheten samt få time til UL. Jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra, uansett om han "fyren" vil ta del i dette eller ei. Men jeg tror nok du burde si fra til ham, og forklare ham dette=)Så får han selv gjøre seg opp en mening ang hvor mye han vil ta del i dette. Dette blir å gå så bra så!!=) Gratulerer så mye og lykke til!
minime<3 in belly Skrevet 4. mars 2007 #11 Skrevet 4. mars 2007 Jeg kan skjønne du skriver HJELP !!!!!!!!! Jeg hadde nok blitt totalt satt ut hvis jeg fikk beskjed avl egen min at jeg var gravid uten at det har vist noe tegn for det.... Og jeg kan faktisk skjønne at du ikke har tenkt noe spesielt over bevegelsene i magen. For hadde ikke jeg visst at jeg var gravid så hadde nok jeg trodd at jeg var litt gåen i magen og hadde mye luft... Men ja, nå er det jo ingen vei tilbake. Gravid er du jo. Men du har fortsatt nr til han fyren sånn at du kan ringe han og få snakket med han? Høre hva han ønsker å stille opp med. Men jeg vil ønske deg lykke til! Håper at forholdene rundt deg tilsier at dette er riktig tid å få barn til tross for omstendighetene. Familien støtter alltid i slike situasjoner, heldigvis.
boble <3 Skrevet 4. mars 2007 #12 Skrevet 4. mars 2007 Oj for et sjokk dette må ha vært. Håper du får god støtte fra venner og familie rundt deg. Dette kommer til å gå kjempe fint etter som du får vendt deg til tanken:o) Lykke til med svangerskapet og med det du velger å gjøre i forhold til faren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå