Gå til innhold

KJÆRE FRUKTMOS (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte her inne på homøpati-søvnvansker. Fant da bla innlegg der du sa at dere vurderte å prøve dette. Prøvde dere homøpat? Hjalp det? Jenta her er nå 20 mnd og våkner i ett sett hele natta. Hun har sovet over i underkant av10 netter i sitt liv. Er desperate nå! Vi bor også i Trondheimsdistriktet og ville derfor sette stor pris på om du/dere ville dele noen erfaringer med oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Vi har vært hos homøopat nå (nå er hun 18 mnd)

Det første middelet vi fikk, funket ikke så bra

Nå har vi nettopp fått et nytt (en liten uke siden). Den ser ut til å funke mye bedre. Hun har sovet mye bedre etter at hun fikk den... og lengre om morgenen. (istedenfor å våkne kl 3 og være våken 2 timer, har hun våknet og nøyet seg med vann og sutt og sovnet igjen)

Kan jo ikke helt si virkningen enda siden vi nettopp har begynt, men nettene har blitt bedre allerede. Kryss i taket og bank i bordet ;)

Håper virkelig det funker, for 18 mnd'er uten ordentlig søvn gjør noe med deg (men det vet jo du alt om....)

Homøopaten fant forresten ut (ved å spørre maaaange spørsmål) at snuppa har ubalanse i fordøyelsessystemet (noe jeg så gjerne tror)

Vi går til han som holder til på Byhaven. Ekle heter han.

Skrevet

Han Ekle på byhaven er flink!! Pappaen til en jeg gikk i klasse med på videregående. Har hjulpet med med litt forskjellig, lurer på om vi ska ta en tur for å få styrka immunforsvaret til tulla litt, har vært utrolig mye sykdom i det siste. Kan anbefale han jeg og:)

Skrevet

Dytter litt

Skrevet

TUSEN TAKK FOR SVAR!! Da ringer jeg til Ekle nå (artig navn foressten.....)

Skrevet

Hei igjen! Fikk time til Ekle førstkommende onsdag - spennende!! Vil gjerne høre hvordan det går videre med dere også!

Skrevet

Så spennende :)

Vi må holde hverandre oppdaterte da:)

Har faktisk aldri hørt om Avena Sativa, men fin artikkel om den!! Fristende å prøve:)

Lykke til

Klem

Skrevet

Vil bare si at vi har hatt kjempegode erfaringer med homeopati, hadde det på samme måte som dere, ble bra samme kveld han tok medisinen. Utrolig!

Lykke til!

Skrevet

Må bare legge til at det var bare de første nettene det var så bra

Nå har det vært på samme viset igjen: at hun er våken et par timer på natta før hun sovner (en urolig søvn) igjen. Sliiiiten

Har hatt medisinen annenhver dag nå og skal prøve hver dag. Håper det blir bra da

Skrevet

Hva slags medisin er det dere har fått da? Bare for artighets skyld, kanskje vi får det samme. Ekle sa han hadde hatt mange små med søvnvansker i det siste. Skal spørre om han har erfaring med Avena Sativa.

Skrevet

Først fikk vi chamomilla og så fikk vi mercurius solubulis

Da må du fortelle hva han sier om Avena Sativa.

Har vært hos barnelegen i dag (for 3.gang) og snuppa har alle gangene hatt tette øreganger, så vi blir henvist til øre-nese-hals

I mellomtiden ble vi anbefalt vallergan

Skrevet

Hva mener du med at hun har tette øreganger, voks? Vi har sjekket ørene flere ganger og de har alltid vært fulle av voks så legen slet med å se trommehinnene. Fikk mast meg til henvisn til spesialist, og har nå time til øre-nese-hals 20.mars. Styrker mistanken om probl med ørene at hun fortsatt ikke har noe språk, men hun hører godt! Har tenkt på Vallergan vi også, men ville prøve naturmedisin først og avvente til etter ØNH-timen.

Skrevet

Da har vi prøvd avena sativa en kveld, og det virket greit synes jeg, men nå hoster S veldig, så det kan jo tenkes at hostingen ødela noe av effekten. Tinkturen består jo av 50 % sprit.... ble litt betenkt, men de skal jo bare ha 15 dråper. Blandet det ut i litt eplejuice, for det smakte jo vodka... hvordan har dere andre som har prøvd det, fått det i de små?

Hos homeopaten fikk S to piller som het Sulphur 30 C.

Skrevet

Hun har væske i mellomøret (fant ikke ordene i går. Hehe)

Så det skal de sjekke videre hos ØNH

Men snuppa har alltid hørt veldig godt da. Og har mange ord. Men en venninne sa hun var plaget med væske i mellomøret da hun var lita, men hørte bra likevel.

Har ikke fått innkallelse enda, men håper å få den SNART

Dalli: Er sikkert bare til å blande det ut i det S liker best å drikke:)

Skrevet

Ja, er væske i mellomøret jeg er redd for også. Kjenner en gutt som har satt inn dren pga dette, han har aldri hørt dårlig. Vet forressten at biopater har noe som kalles ørelys, som kan være alternativ til dren. Homøopaten kjennte ikke til Avena Sativa, men mente det ikke var farlig ettersom det var naturprodukt. Ville selvfølgelig ikke at vi skulle gi d samtidig m hans medisin. Vi fikk mikstur Sulfur LM2 og skal gi henne VELDIG liten dosering pga eksemet hennes. Jeg sendte en mail til produsenten av Avena Sativa og fikk svar derfra at de ikke anbefalte kosttilskudd til barn under 2 år, men at han visste om flere som hadde gitt spedbarn noen dråper av dette midlet mot søvnvansker-med hell! Et annet tips derfra var noen dråper Lavendel på hodeputa.

Skrevet

De har vel ikke lov å si noe annet så lenge barnet er så lite...

Vi bruker vallergan en periode nå :( Snakket med barnelegen om det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...