Gå til innhold

biomor skifter navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp mottatt mail fra barna til mannen min. Der står det at deres nye adresse er: (fiktive navn)

Kari Normann v/Hansen

anonymvei 66

1234 Oslo

Dvs Barna har alltid hatt navnet til moren sin som etternavn (dvs Normann) men plutselig får vi nå mail om at det skal skrives v/hansen på brev etc til dem (stefarens etternavn).

Dette er jo helt utrolig. Barna er 11 og 12 år gamle, og har bodd med stefaren i ca.2-3 år. Nok et stunt fra moren som prøver å gjøre alt for å vise at den nye "faren" deres er så fantastisk.

Hva synes dere om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stefaren til ungene mannen min har fra før er en skikkelig dust som mener at han skal bestemme ett og alt. Han har truet med både det ene og det andre, blant annet dette. Nå er det jo slik at ungene er her mindre og mindre pga han, men så lenge det ikke er tak i mora må vi på en måte bare godta det, det er så lite vi får gjort. Så nå har vi blitt så resignert at vi hadde brydd oss lite eller ikkeno om det. Ikke la han få gleden av å se at dette engasjerer dere vil nå jeg si

Skrevet

Tror ikke du skal legge så mye vekt på det...

Selv er jeg så godtroende at jeg ikke tror ALT handler om å "vise seg"... Hvis moren har tatt stefarens navn, så er det kanskje naturlig at barna knyttes til det navnet også, hvis det er der de bor.

Skrevet

Jeg skjønte ikke dette helt jeg. v/Hansen er ikke å skifte navn i mine øyne. Oppfatter det mer som at det må presiseres Hansen på posten for at den skal komme frem dersom de andre som bor på den adressen heter Hansen.

Hun kan jo uansett ikke uten videre forandre navnet på barnet uten fars samtykke (om de har felles foreldreansvar), så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Dessuten er vel ikke navnet så viktig tenker jeg. Barnet vet jo hvem det tilhører og når det blir gammelt nok kan det jo selv bestemme hvilket etternavn det skal ha! Om han heter Hansen eller Normann har vel ingen betydning ift om barnet har det bra eller ikke.

Skrevet

Å ha v/Hansen er del av noens adresse, ikke del av deres navn.

Når et navn ikke står på postkassen, og det kommer brev til den adresse, da klister postmannen opp en lappe, og spør om noen vet om hvor dette mennesket bor. Videre krever posten at navnet skal da opp på postkassen.

Vil ikke mor og stefar ha navnet til barna på postkassen, si at de selv heter HANSEN og kun vil ha det på postkassen, da er det riktig i forhold til pposten å ha v/Hansen som del av deres adresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...