Gå til innhold

Dritgreie boller!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guri land! Har nettopp bakt to brett med Dritgreis boller. Ett brett med og ett uten sjokoladebiter. Huset er fylt med bollelukt, og på kjøkkenet står nå tjue rykende varme boller til avkjøling. Trillet ut små søte boller, jeg, ti på hvert brett. Og nå! Hjelp! Etter heving og steking var hele brettet dekket med boller - digre, fine boller. Etter størrelsen å dømme skulle én bolle holde til to personer, men når en holder bollen i hånden, veier den jo nesten ikke noe!

Det er lenge siden jeg har bakt noe med gjærdeig. Jeg bakte en del tidligere, mest rundstykker og horn, men også skolebrød. Har også hatt en brødbakingsperiode. Med barn i huset regner jeg med at det blir mye baking i årene fremover. Jeg har selv en mor som bakte mye, og det er noe eget ved hjemmebakt….. Jeg har lenge hatt lyst til å komme i gang med bakingen igjen, og bakervinden her inne har gitt meg den nødvendige inspirasjonen. Tusen takk for det, damer!

Nå gjenstår det bare å smake på bollene. Håper de svarer til forventningene. Vi skal til svigermor senere i dag, og dit skal også mannens søster med mann og barn. Svigerinnen har bursdag, så da passer det jo bra å komme med nybakte boller.

Ha en fin søndag alle sammen!

Og, Snulder – dette er så enkelt at selv mor kan klare det! Det var rett og slett dritgreie boller å bake! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den oppskriften tror jeg at jeg har misset. Kos deg med boller og bursdag:-)

Skrevet

Kjøp en kilo bollemelblanding i butikken. Tilsett et par egg, litt ekstra smør og noen sjokoladebiter - brukte mørk sjokolade. (Jeg droppet smøret.) Og vips - så har du deilige, lette boller. :-)

Skrevet

hei, det er koselig at du hygger deg med boller og at du gir meg kreditt for dem, men det er altså Dailis sin oppskrift.... jeg er bare entusiasten - hun er bakermester!

:-)

ha en fin dag full av deilige luftige boller!

Skrevet

Skal ha barnebursdag her på fredag... Jet om det blir boller og brownes kake etter oppskrifter fra dere:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...