Yrha Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Bor i byggefelt med veldig bratt bakke, og samboer vil at vi skal ha vogn med skivebremser (sånn som sykkelbremser), fordi han mener det blir mye tryggere når jeg skal trille i nedoverbakke. MEN er det bare trehjulinger som har sånne bremser? Vi må ha en mye stødigere og større vogn enn trehjulingene (pga. grusveier og vind osv.). Noen andre som tenkte på dette da dere så på vogn?
It's all about me Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Jeg er helt enig i samboeren din, skivebremser letter veldig når dere må trille mye i bakker. Ikke bare for sikkerheten sin skyld, men det er også mye behageligere for både den som triller og babyen. Et lite trykk på bremsen i nedoverbaker og det følses som å trille på flatmark, jeg kommer aldri til å kjøpe vogn uten. Det er først når man har prøvd det men merker hvor kjekt det er. Da kan jeg anbefale TFK Joggster Twist. Den er dønn stødig, lun og har et allværstrekk som kan brukes både når det regner og hvis det bare blåser surt. I tilegg er bagen en av de største på markedet, og sportsdelen bred og stor så den kan brukes leeeeenge. En annen ting som er viktig å tenke på hvis dere må trille mye bakker er at vogna ikke veier for mye. En vogn på 20kg som mange av de med 4 hjul veier blir et mareritt å dytte oppover.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Jeg bor sånn at jeg har bratte bakker å trille. Vi har en edge duo og den er tung - bakkene blir laaaange kan jeg love deg. Da vi kjøpte vogna tenkte ikke jeg på hvor praktisk det ville vært med håndbrems. Men nå når det er snø og glatt er det kjempe-skummelt å trille ned bakkene. Jeg må jo holde igjen vogna og er så redd for at jeg skal skli og miste vogna. Men jeg hadde likevel ikke bytta ut vogna med en lettere en. Den er så solid og lett å trille på ujevne underlag. Ikke humper og dumper den heller. Ville heller ikke hatt en trehjuling..
Yrha Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2007 Tusen takk for synspunkter. Må tenke gjennom dette grundig, vi. Men det blir nok firehjuling uansett. Er fins det INGEN firehjulinger som har håndbremser, da? Synes det er litt rart!
Nina og lille Amalie :o) Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 vi har også bakke opp til huset vårt og det er helt supert med skivebremser/håndbrems som det er på vår tfk joggster twist! har du sett på vogna? den er større enn de fleste andre vogner vi har sett på (med både tre og fire hjul) og er vel den mest stødige trehjulingen. og så er den helt fantastisk å trille med låsbart framhjul til turer i mer ulendt terreng.
Bægge dætern Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 jeg lurer på omjeg har sett det på noen firhjulinger på finn......og det tror jeg var emmaljunga. søk emmaljunga duo edge 03 mod kode9203572, den har håndbrems ; )
Murmeline Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Har du sett på finn, hun Rita Holm som selger Teutonia der... Vet at hun selger vogner med brems, de norske modellene kommer uten, men siden hun importerer fåes de med brems. Kanskje hun kan skaffe 4-hjuling med brems til deg:) Enig i at du trenger brems til bratte bakker. Har både 3 og 4hjuling, (bare 3hjulingen har brems) og jeg er aldri i tvil om hvilken vogn jeg skal velge hvis det er glatt, eller hvis jeg skal opp/ned bratte bakker...
Blue Lady Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Vi har det sånn, kjøpte en TFK Joggster Twist med skivebremser! Er superfornøyd og bremsene er kjempegode. Har hatt en Quinny med trommelbremser før, og de tok forskjellig på hjulene og det var mye vanskeligere å unngå rykking når jeg bremset. Kanskje Teutoniavognene har skivebrems? De har jo 4 hjuligner også
2julibarn Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Hei, vil bare si at håndbrems sikkert er veldig deilig å ha i bratte bakker, MEN det er ikke et "must", og det er mange andre kvaliteter som teller mere på ei barnevogn. Jeg har MASSE trilleerfaring da jeg daglig går turer i bratt og ulent terreng. Er enig i at det er veldig viktig med en stødig vogn, velg derfor en LAV (ikke Simo, den er så høy og dermed ustødig) 4-hjuling, disse er de aller stødigste. Eks Brio, Emmaljunga eller Teutonia. I veldig bratte nedoverbakker går jeg med vogna bak meg. Er det veldig glatt så tar jeg på brodder, dermed kan jeg gå turer selv om det er bare is på vegen. Hvis man skulle være så uheldig å begynne å skli i en glatt nedoverbakke, så er det helt avgjørende at vogna er stødig sideveis, ellers kan den godt velte da man ofte drar skevt i vogna hvis man sklir. Lykke til med valget, og NB, jeg vet desverre ikke om 4-hjulinger med håndbrems. Skulle gjerne ha hatt det selv, men klarer meg uten.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 Duo edge har IKKE håndbrems. Det er bremsen man låser hjula med da vogna er parkert. Og virker veldig sjelden(egen erfaring) Jeg har to bratter bakker til huset her vi bor. Men brukte edge.Jeg satte bare på hjulbremsen i bakkene på vinterstid...Da gikk vogna mye tregere og i tillegg kjøpte jeg en stropp som egentlig er beregna til joggevogn å feste på vogna og rundt håndleddet mitt. Funka supert for oss!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Du kan jo velge mellom 2 høyder på simo da.. Den laveste er nok like lav som emmaljunga edge.. Synes simovogna vår har vært superstødig og god å trille jeg! Har prøvd lettere vogner også, og i bratte bakker er det tungt å trille opp og skummelt å trille ned på is uansett - selv om noen kilo mindre selvfølgelig ikke er å forakte.. men, litt ekstra trening er jo ikke så ille det heller, he, he ;-)
Yrha Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2007 Tusen takk for svar og tips! Skal vurdere 3-hjulinger igjen da, spesielt TFK. Men skal også undersøke skikkelig om det i det hele tatt finnes håndbremser som ekstrautstyr til 4-hjulinger. Er overbevist om at det må finnes
mammmamia ** Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Her er det hvertfall en firhjuling med håndbrems :-) I'Coo er kjempegode vogner, og her får du svingbare hjul, lett vogn og brems i en pakke - må jo være knall for deg? Ikke prøvd vogna, vet ikke om den selges i Norge (Rudo har I'coo da, så du kan jo høre), men den er kanskje verdt å vurdere? :-) http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9520797&sid=12ayO4XBHv650674&pos=151&tot=5648&page=7
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 5. mars 2007 #14 Skrevet 5. mars 2007 her jeg bor er det mange bratte bakker (drammen) og brems er super å ha, eller blir jeg bare løpendes etter vogna, slitsomft for beina og armene. Har selv investert i TFK twist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå