Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Hvor lang tid tar det ca før det er sendt inn sak til retten ifht barnefordeling til rettsaken kommer opp? Hvor lang er rettsbehandlingstiden og hvilken/hvor hentes informasjon fra? Hvordan er det med dekning av saksomkostninger. Ser ut tiol å gå den veien........
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Er selv oppi dette, men aner ikke hvor lang tid det vil ta, da vi så vidt har kommt i gang. Men har skjønt at det kan ta lang tid. Om man skal få fri rettshjelp må man tene max 320000 i året, og ikke tene mer enn 19100 (sånn ca). Jeg er dessverre så uheldig å tene litt i overkant, snakk om 100 lappen. Men koste hva det koste vil. Er synd når man ikke kan bli enige. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Ser jeg skrev feil, man kan ikke tene mer enn 230000 i året.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 I mitt tilfelle tok det 5 mnd før hovedrettsaken kom opp. Det kan ta enda lenger tid og. Kommer an på når det blir ledig plass i retten. Det blir oppnevnt en sakkyndig som vil vurdere begge foreldres omsorgsevne, og se hvordan barna har det hos begge to. Når rettsaken omsider kommer opp tar det bare en uke før det avsies dom. Hvis en inngår forlik blir det avgjort der og da. En får fri rettshjelp om en har under en viss inntekt. Saksomkostninger kommer innunder der og. Det er imidlertid retten som bestemmer hvem som må betale saksomkostningene. Blir som regel delt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå