Gå til innhold

Guttenavn !!!! Desperat !!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt jentenavn klart lenge, men nå de siste ukene føler jeg at det er viktig at vi har et guttenavn også...

Jeg har disse på liste:

Lyder

Adrian

Lorang

Tage

Cæsar

Julian

Antonio

Dette er en liste jeg vet samboeren min kommer til å forkaste "alle"

Han syns det er rart at jeg liker så "RARE" navn....

He he

Ønsker deres mening

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes Adrian er kjempe fint =)

Skrevet

Julian syns jeg er veldig fint... ville at gutten i magen skulle hete d men sambo nekter. så nå har jeg ingen guttenavn igjen hehe...

Skrevet

Heeeii:)

Jeg støtter Lyder og Tage, jeg!!

Er fan av navn som ikke nødvendigvis er så veldig hippe... Tenkte på Julian med snuppelura jeg har fra før, men det og Antonio forstår jeg GODT at BA ikke vil ha....

Men hva med Gustav da??? Hvis jeg får en gutt neste gang jeg er gravid blir det Gustav...uten tvil:)

Skrevet

Synes Adrian og Julian var de fineste:)

Men vil anbefale Theodor eller Theo, det skal vår hete :D

Skrevet

haha Adrian heter gutten vår, og Theodor skal pjokken i magen hete ;) Flotte navn ja!!

Skrevet

Synes Julian er veldig fint jeg.. ;)

Skrevet

Synes INGEN av navnene var noe å rope hurra for jeg..hvorfor skal alle ha slike fantastiske rare navn for tiden??Men det er jo dere som skal ha navnet da,stakkars gutt!!!Cæsar lissom??Hva med Adolf??

Skrevet

Jeg synes Adrian er veldig fint :)

Hvis vi får gutt skal han hete Georg :)

Skrevet

julian eller adrian synes jeg er kjempefine:)

Skrevet

Enig. Det virker som at alle disse som er på jakt etter de fantastisk rare navnene ikke tenker over at ungene deres en dag skal kunne føle seg normal i en vanlig ungdomsskoleklasse. Litt kjipt å ikke kunne bli utenriksminister eller Statoil-direktør når du blir voksen fordi du heter Cæsar eller Lorang, liksom.

Før man velger navn bør man alltid stille seg selv disse to spørsmålene:

1. Hvordan vil det være å begynne i en ny klasse på ungdomsskolen og hete dette? Må han være flinkest i fotball i klassen for å bli godtatt med det sære navnet jeg tenker på? Må hun være søtest i klassen?

2. Mange navn er søte på små barn. Hvordan er det å bli voksen med dette navnet? Kan han/hun være 53 år gammel og ha dette navnet? Hindrer jeg karrieremulighetene for barnet mitt ved å gi det dette navnet? Kan det være statsminister/bedriftsleder/tv-programleder/younameit og hete det som du tenker på?

Bare noen innspill fra en som fikk hindret et barn i å bli kalt Ole Bactus. (Du kaller ikke sønnen din for Ole Bakterie hvis du er glad i ham.)

Skrevet

Daniel, Henning, Simen, Sindre, Øystein, Helge, Olav....=)

Skrevet

Dere anonyme......

Skriv så mye negativt dere vil om mine ønsker om navn...

DRITER i de negative tilbakemeldingene...

Syns bare det er trist at dere ikke tørr å være dere selv.... ANONYM liksom... Det blir for teit..... men det er jo godt dere har noe å skjule dere bak....

Og hvis man skal tenke på at navnet kan gjøre en til mobbeoffer.. hallo, vi lever i 2007.... ikke 1978.....

Tiden har faktisk forandret seg...

Skal jeg være redd for at barnet mitt får rødt hår og masse fregner med potetnese og da eller?

Skjerp dere.....

Barnet blir perfekt uansett utseende og navn...

Og skulle barnet bli mobbet for en eller annen grunn så tror jeg som mor at jeg hadde tatt tak i det på en bra måte, å løse det...

Skrevet

jeg synes adrian er fint:) vet jo ikke hvor du eller barnefaren kommer fra, men om dere er helt norske ville jeg ikke valgt navn som feks antonio eller cæsar. det passer ikke så godt på en liten gutt med blondt hår og blå øyne, men det er jo bare min mening;) hahaha, herregud, til dere anonyme.. jeg synes i hvert fall det er finere å velge et navn som er litt annerledes og som appellerer til deg på en spesiell måte enn å ha barnet mitt i en klasse hvor de må kalle han/henne for fornavn OG etternavn fordi alle heter det samme..

Skrevet

dytter

Skrevet

Eneste jeg likte av de er Julian - men syns det er veldig fint da:o) Resten likte jeg absolutt ikke - sorry...

Skrevet

Marie 83. Du spør om meningen til endel navn du har plukket ut og syns er fine. Da må du nok tåle at noen ikke liker navnene også, ellers bør du kanskje skrive det - at du ikke ønsker noen negative tilbakemeldinger.

Jeg liker Adrian, og muligens også Julian - ellers syns jeg ikke så veldig mye om de andre navnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...