Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Hei Lurte på om jeg kunne få litt hjelp av dere som kan så mye om dette med bryllup og sånn. Går med tanken om å gifte oss.Vi ha r vært samboer i 14 år, har 2 barn sammen en på 13 og 1, synnes det er på tide .) Lurte på hvor mye penger må man regne med til en bryllup, har ikke lyst å stelle med mat og sånn selv. Hvor mye koster kjole? Hvor mye brukker dere til sammen? Håper mangen kan svare på dette slik at vi kan ha en ide om hvor mye trenger vi.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Ett bryllup koster alt fra 0 til 150tusen... Hehe, så kommer jo litt ann på hvor mange gjester, hva slags lokale og litt sånn... Kjole får du fra 3-4tusen til 25tusen.... Vi blir ca 25gjester, gifter oss i København. Skal ha festen på hotell så hotellet fikser middag og drikke... Vi skal ha buffet... Kake kjøper vi utenom... Alt ialt kommer det ca på 60tusen... Og da betaler gjestene selv overnatting og fly....
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 om vi går ut i fra at dere leier ett lokale og bestille er mat fra carering firma, så blir det omtrent sånn; Lokale; fra 1000 kroner Mat; kanskje noen catering firma har nett side du kan se priser på, det kommer litt an på hva slags mat dere vil ha og hvor mange gjester som kommer til middag. Men ca 350 pr person. kaker; bestill en bryllupskake som koster fra 500 kroner, kommer an på hvor stor du vil ha den. Resten av kakene kan du få slekt og venner til å lage. Regn ut hvor mange du trenger etter hvor mange som kommer. Drikke; Brus, blandevann, sprit, øl, kaffe ++ Kommer også an på hvor mange som kommer. Kjole; Kan finne mange fine brukte kjoler fra 3000 kroner. Klær til barna; Finnes mange fine kjoler og smoking til små gutter på nettbutikker. Dress til større gutter har de til under 1000 kroner på dressmann. Så kommer evt fotografering, servitører, bartender, barnevakt, invitasjoner, blomster og dekorasjon, musikk/underholdning, brudebukett og frisør utenom. Det er ennå 2 år til vi skal gifte oss, så jeg har ennå ikke den totale summen for vårt bryllup. Men er glad jeg har 2 år på meg, for det er mye som må planlegges og ordnes. Vi vil betale alt før dagen kommer, så vi slipper å tenke på det når dagen er over. Så vi har begynt å spare nå. Og jeg håper vi kan spare mye på 2 år.
Vannmann35 Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Dersom du ikke har lyst til å ordne mat og sånt selv er jo hotell et alternativ. Jeg har sjekket priser nå nylig og har fått følgende tilbud (som vi ikke har takket ja til enda altså): 3-retters middag for 50 gjester x 483Kr = kr.24150.-Bryllupskake og kaffe kr.76.- pr.pers Vil vi ta med egne kaker i tillegg er det gratis, når bryllupskake er bestilt. Dette gir deg i alle fall et lite innblikk i pris. Så er det jo alt det andre som kommer i tillegg som brudekjole, dress, pynt, invitasjoner, bordkort etc. Tror nok man må regne med ca 50 000 - dersom man vil ha ting ordnet for seg. Men - det er fult mulig å gjøre det billigere også!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Det var en fint oversikt jeg fikk nå på hva man skal tenke på i forbindelse med en bryllup.¨ Vi har ikke tenkt på dato endå men regne med det blir neste år engang.Vi må også spare frem til då, har lyst å betale alt før selveste dagen. Er det noen flere som vil hjelpe meg med en ca beløp til bryllup? Hvor mye bruker dere til sammen? hvor mye sparer dere i mnd?osv
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Ok.Takk Vannmann for oplysningen. KR 483 pr person er ikke så gale det. Men hvordan er det med festen etterpå med tanken på drikke.Er det hotel som står for det eller er det dere som kjøper inn flasker med sprit og sånn?
Vannmann35 Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Det er ulempen med hotell, og delvis derfor vi vurderer å heller velge leid lokale - du må kjøpe hotellets drikke. Her er prisen, der vi har spurt: Husets vin kr.375.-, samt xo(konjakk) 85.- pr.glass. De regner 6 glass vin pr flaske hvitvin, og 5 glass pr flaske rødvin. Dette skulle da bli sånn ca 50 gjester / 5 glass vin = 10 flasker vin - altså 3750 Kr for vin + da cafe avec 85 X 50 = 4250. Drikke kommer da på 8000 Kr, dersom jeg nå har regnet riktig. Synes dette er j.... dyrt, rett og slett. Så blir det dette hotellet vil vi nok prøve å få prisen ned her. Dessuten trenger vi ikke dyreste kojakken heller - og jeg vil heller ha Baileys som er billigere:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 ja, det var litt mye på bare drikker synes jeg. Må tenke på at det er festen også. Skal dere betale får drinker eller gjester betaler selv? Skal dere ha en band? Hva koster det ?
Vannmann35 Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Dersom det blir hotell blir det nok ikke åpen bar nei - da må gjestene betale selv ut over det de får til mat og kaffe. Velger vi selskapslokaler kommer vi til å dra til Sverige så ofte vi kan og hamstre drikke. Da kan gjestene få kjøpe denne til innkjøpspris eller billigere - max 10 kr for øl. Kommer nok litt ann på hvordan budsjettet ser ut ettervert. Tenker på å ha band ja - det hadde vært veldig artig med live musikk. Men å ha en dj er også aktuelt - kjenner er så... Vet ikke pris enda, har ikke kommet så langt i planleggingen. Ellers må man jo tenke på fotograf også. Du kan jo se mitt innlegg der... Dyrt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå