Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Jeg er kristen, og vil gjerne døpe barnet vårt. Mannen min synes det er helt greit med kristen dåp, han har jo ikke noe i mot det kristne, da kunne han jo ikke vært sammen med meg. Men hvordan er det å døpe barnet vårt, når han selv ikke er døpt? Bør han egentlig døpes først? Er ikke helt sikker på om han vil det, men han er jo litt søkende. Han kan plutselig begynne å lese i bibelen, og sier at han tror på en gud, han vet bare ikke helt hvilken. Men når du døper deg som voksen, så er det vel veldig seriøst, at han virkelig må ville det! Ikke bare fordi det passer seg sånn. Noen som har døpt barna sine uten at dere selv er døpt? Hvordan ble dere tatt i mot i kirken?
Lumsk Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Så lenge du er medlem av statskirken (jeg antar det er der dere vil døpe barnet) så holder det lenge. Det er ikke noe krav om at begge foreldrene skal være medlem.
Smiley* Gravid igjen! 2.gangs. Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Jeg har ei datter på 1 1/2 år som ble døpt i kirken... Jeg er medlem av statskirken men det er ikke faren,dvs. han er ikke døpt nei.. Det gikk kjempe fint! Faddere må være medlem av statskirken da! Er nå gravid igjen og neste mann skal også døpes i kirken,men faren skal ikke døpes.. Han forblir den samme hehe!! Lykke til!!
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Faddrane må ikkje stå i statskirka, det står på heimesidene til den norske kyrkja (www.kirken.no) Men dei må tilhøyre ein religion som ikkje forkastar barnedåpen. Vi skal ha faddrar som ikkje står i statskyrkja (ein anglikanar og ein katolikk + to eller tre som står i statskyrkja) Er jo heilt ulogisk at faddrane må stå i statskyrkja om ikkje foreldra må vere medlemmar...
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har aldri vært medlem av statskirka, er fadder på to barn (ingen spørsmål rundt det fra presten) og døpte min egen sønn i samme kirke som storesøster (fars datter) uten at det ble sagt noe om meg og døping. Har heller ikke vurdert å døpe meg selv,men finner ingen problem med å døpe mine barn i kirka likevel.. =)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 tror helt sikkert du kan døpe barnet. "La de små barn komme til meg"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå