Gå til innhold

Hvor ofte ser barna besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ser foreldrene mine 3-5 ganger i uka. Farmor og farfar ser de med noen mndr mellomsrom fordi de ikke orker komme hit, så vi må alltid dit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann. det går ikke mer enn to-tre dager før mormor og morfar får "abstinenser"som de kaller det og må treffe jentene:O), men farmor ser de dessverre bare de gangene vi drar til ho(1-2 g i mnd). ikke en telefon eller et besøk deifra med mindre ho er bedt. er veldig synd siden ho ikke bor langt unna. men mennesker er jo forskjellige.

Skrevet

Ca en gang i måneden. Det er vi som besøker dem, siden de ikke er så mobile lenger, hverken svigers eller foreldrene mine.

Skrevet

ser mormoren minst 3 ganger i uken- nå har vi bodd der en uke, mens vi har flyttet inn inn nytt hus. verken vi eller mamma ville flytte ut igjen. ble så stille når vi ble alene i det nye huset og hun syntes det ble veldig stille hjemme når det bare var hun og søstrene mine hjemme. men det går seg nok til. farmoren ca en gang i uken, kommer hun innom og er noen timer, men vi er sjelden bedt dit, enda hun er alene og bor ti min med bil unna

Skrevet

Hun har sett foreldrene mine 4 ganger(de bor ca.70 mil unna) og ser foreldrene til manne ca. 1 gang i mnd(de bor ca. 45 min unna).

Jeg syns ikke det er en selvfølge å bruke all tiden vår på de. Vi har også annet å gjøre og ander vi vil treffe.

Skrevet

mommo og bessa,(mine foreldre) ser ungene alt fra 3-6 ganger i året..

farmor og farfar er heldige om de får se de 1-2 ganger i året.

Skrevet

Det varierer en del. Besteforeldrene bor minst 2 timer unna, så det blir vel i snitt annen hver måned. Som oftest blir det lengre tid om gangen.

Skrevet

Hun ser foreldrene mine annenhver uke eller noe.. Faren til sambo litt sjeldnere

Skrevet

Min lille gutt vil til mormor hele tia, og hu vil ha han alt hu kan, så de treffes vel vertfall 2-3 ganger i uken, mens farmor er det litt verre med. Farmor vil helst passe eldstemann, vet ikke om det er fordi hun synes det er lettere eller fordi det er hennes første barnebarn?! Lillegull er forresten min mors første barnebarn.

Oppsummert: Lillemann ser mormor og morfar 2-3 ganger i uken, mens han ser farmor og farfar 2-3 ganger i mnd. Mens med eldste mann er det omvendt :)

Skrevet

Tja, ikke godt å si akkurat hvor ofte de ses, men jeg tipper at de ser mormor ca 1 gang i uka.( stort sett vi som drar dit. Sist ho var hos oss, var vel julaften). Bestefar (min far) ser de vel sånn ca 1-2 ganger i løpet av en treukers periode. (han er så opptatt at han ikke har så mye tid til barn og barnebarn)

Mine svigerforeldre bor såpass langt unna at vi ser de 1-2 ganger i året.

(men det er disse besteforeldrene ungene setter størst pris på). Kanskje fordi de har best tid og gjør mest med dem når vi først ser dem.

Skrevet

Dattera mi ser mine foreldre hver dag siden vi bor i samme hus. Hu ser farmora ca 1gang i mnd for hu har ikke tid til mer, bor 1time unna bare og farfaren har hu enda ikke møtt, hu er 2,5år...

Skrevet

Vår gutt på 8 mnd er første barnebarn på begge sider. Mine foreldre ser han alt fra 2 til 4 ganger i uken. Farmor har sett ham 5 ganger sia han ble født. Hun bor 5 mil fra oss...og nekter å reise hit, men dog maser om at vi må komme dit. Hun ville ikke feire jul med oss en gang. Farfar bor i utlandet og har sett ham 2 ganger.

Skrevet

Både mine foreldre og svigerforeldre bor i utlandet, så jenta vår har sett mine foreldre 2 ganger (i en mnd hver dag første gang og i 5 uker hver dag andre gang). Hun har enda ikke møtt farmor og farfar som bor veldig langt unna. Skal dit i påsken for å hilse på. Mannen min har heller ikke sett familien sin på snart 3 år, så det skal bli veldig koselig å se dem igjen. De gleder seg masse til å se den lille snuppa vår.

Skrevet

glemte å si at hun er 8,5 mnd nå.

Skrevet

Lillegull ser bestemor og bestefar (min mamma og pappa) ca. 5-6 dager i uken. De er like "gale" etter hverandre alle tre:) Han ser farmor og farfar ca. 1 gang i mnd.

Skrevet

Hans foreldre ca en gang per uke, de bor 20 min kjøring fra oss. Foreldra mine ca annenhver mnd. De bor 4 timer unna. Da blir det bo besøk et par dager.

Skrevet

Ser mormor jevnlig, men ikke med faste intervaller. Men ofte flere ganger i uka. Hun jobber turnus. Morfar ser de ikke så ofte, det er også varierende. Håper det blir bedre når han skifter jobb, snart. Han har en pendlerjobb, og er hjemme bare i helgene. Sjelden han har fri en hel helg også.

Farmor og farfar - sjelden, enda de bor 5 min kjøretur unna, vet ikke helt hvorfor.

Skrevet

Svigers ser henne 3-4 ganger i året, hadde nok sett datteren vår mere hadde dem bodd nærmere..

Min far ser henne kanskje 1 gang hver annen mnd..6-8 ganger i året..Han bor 45 min unna, og da er det jeg som tar initiativ til å komme dit eller invitere han hit...

Tar meg ikke noe nær av det, det er dems tap . Jeg er nesten bare glad dem bort langt unna alle sammen..Får angst viss dem hadde løpt ned dørene her til alle tider.

Nå er jeg og min mann en familie og det er den som er viktigst for meg..så kan resten sitte på hver sin haug.

Skrevet

mormor og farmor ser han 3-5 ganger i uka.

morfar og farfar har sett han en gang....

Brage er 1,5 mnd

Skrevet

Vi har veldig godt forhold til min mor, men faren min har bodd utenlands en stund så han regner jeg ikke med på dn måten. Men farmoren ser sønnen min sjelden, det er fordi hun er en heks...farfar kommer innom jevnlig, men ikke for ofte.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tulla vår har mange besteforeldre så her er lista:

momo og mofa (min adoptivmor og mannen): ser tulla minst 1gang i uka, bor like i nærheten 5min.

bestemor og bestefar (min biologiske mor og stefar): De bor 45min unna og ser tulla ca.2ganger på 3mnd +/-

Far(min biologiske far): minst mulig! vi har ikke noe godt forhold, og har periodevis kontakt, noe jeg ikke synes er heldig for snuppa. Men det blir vel max.2 ganger i halvåret. (en gang siden jul)

Farfar og bestemor(svigerfar og samboeren): 1-2 ganger i mnd, bor heller ikke langt unna. 10min.

besta og besten(svigermor og mannen): de bor ca 60mil fra oss, men er kjempe flinke til å komme hit i alt av ferier(påske, jul, vinter, sommer), og gjerne 2-3 langhelger ekstra i året, hvis ikke vi kommer til dem. så 4-8ganger i året. Men da er det tullas tid når de er her.

Skrevet

Han ser mormor mellom en og tre ganger i mnd,

bestefar og bestemor ca en gang i uka og det samme med farmor og farfar. Men nå har sistnevnte flyttet til gokk(juuuhuuu), så da blir det veldig mye sjeldnere.

Skrevet

mormor og morfar prøver vi å få til en lengre tur til ca annenhver mnd/ de kommer hit på besøk. De bor på andre siden av landet.

Svigers har sett henne 3-4 ganger siden fødsel, de gidder ikke komme på besøk, og har aldri tid til at vi skal komme dit ( annet en etter hun egentlig har lagt seg på kvelden- og blir ganske så irritert på oss som ikke vil holde henne våkne for åreise på besøk til de). De bor ca en halvtime unna.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mormor og morfar flere ggr i uka. Farmor ca 1 gang i mnd. Farfar har vel sett han 6-7 ggr siden han ble født for 1 år siden (bryr seg ikke).

• 2 uker senere...
Skrevet

Mormoren ser henne minst engang i uken.. helst 2-3 ganger..hehe.. men fra i morgen av får hun se henne 5 dager i uken..;) hun skal nemlig være dagmammaen hennes frem til sommeren..

bestefaren (min pappa) har til nå sett henne ca en gang i uken også..men no er mamma og pappa flyttet fra hverandre så vet ikke helt hvordan det blir no..men hun kommer nok til å se mormoren oftere enn bestefaren... men han kommer nok til å komme innom en del fremover og tenker jeg...

svigerfar ser henne vel 2-3 ganger i mnd... og svigermor kanskje 1 gang i mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...